اپراتورها

تلفن همراه

رگولاتوری

May 12, 2014
13:02 دوشنبه، 22ام اردیبهشتماه 1393
کد خبر: 62162

رگولاتوری از اجرای رومینگ ملی تا 2 ماه آینده خبر داد

معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از عملیاتی شدن طرح رومینگ ملی میان اپراتورهای فعال تلفن همراه ظرف 2 ماه آینده خبر داد و گفت: با اجرای این طرح، پوشش خدمات موبایل در کشور تکمیل می شود.
 
حسن رضوانی در گفتگو با مهر، با بیان اینکه مصوبه برقراری رومینگ ملی که در جلسه 183 کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات نهایی شد به اپراتورهای موبایل ابلاغ شده است، اظهار داشت: هم اکنون جلسات هماهنگی میان اپراتورهای فعال کشور در جهت تامین تمهیدات فنی و تجاری و نیز تجهیزاتی برای عملیاتی کردن این طرح در حال برگزاری است.
 
وی با بیان اینکه رومینگ ملی حداکثر تا 2 ماه آینده انجام می شود، گفت: با اجرای این طرح، اپراتورها خدمات شبکه خود را در اختیار مشترکان سایر اپراتورها قرار می دهند.
 
معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی افزود: کاربرد رومینگ ملی زمانی است که مشترک موبایل از محدوده پوشش دهی شبکه اپراتور خود خارج می شود اما به صورت خودکار امکان برقراری ارتباط و دریافت خدمات از طریق شبکه اپراتور دیگر را با موبایل خود خواهد داشت.
 
رضوانی با تاکید براینکه این مصوبه برای هر 3 اپراتور فعال کشور ابلاغ شده و الزامی است، تصریح کرد: اما در شرایط فعلی اپراتورهای غالب – همراه اول و ایرانسل – که بیش از 25 درصد سهم بازار را دارند باید به یکدیگر و به سایر اپراتورها رومینگ بدهند.
 
وی با بیان اینکه تعاملات فنی و اقدامات تعیین ایستگاههای رادیویی در مرحله نهایی میان اپراتورها قرار دارد، خاطرنشان کرد: با اجرایی شدن طرح رومینگ ملی، اپراتورها نباید به دلیل استفاده از خدمات شبکه های یکدیگر از مشترکان هزینه اضافی دریافت کرده و تنها مجازند که در چارچوب تعرفه های مصوب کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، هزینه مکالمات را از مشترکان دریافت کنند.
 
معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در مورد اجرایی شدن طرح امکان تغییر اپراتور توسط مشترک بدون تغییر شماره تلفن نیز گفت: این طرح برای اجرا به زمان بیشتری نیاز دارد و هم اکنون در حال انجام توافقات اولیه است.
 
وی با اشاره به بررسی های صورت گرفته در مورد این طرح – نامبر پرتابیلیتی – گفت: آیین نامه اجرای این طرح بار دیگر در دست بررسی فنی قرار گرفته و با یک سری تغییرات در موارد لازم الاجرا بزودی در کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات مطرح می شود و پس از تصویب نهایی برای اجرا به اپراتورهای موبایل ابلاغ می شود.
 
رضوانی در پاسخ به این سوال که طبق گفته وزیر ارتباطات دو طرح رومینگ ملی و نامبر پرتابیلیتی تا شهریورماه و قبل از همگانی شدن سرویس نسل سوم موبایل در کشور باید اجرایی شود گفت: رومینگ ملی که بزودی عملیاتی شده و توافقات اجرای طرح نامبرپرتابیلیتی نیز تا چند ماه آینده انجام خواهد شد.
 
به گزارش مهر، محمود واعظی – وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اواخر سال گذشته در راستای سامان بخشیدن به شبکه ارتباطات کشور از اجرای طرح رومینگ ملی و نامبر پرتابیلیتی تا شهریورماه 93 با همکاری شرکت مخابرات ایران و اپراتورهای تلفن همراه خبر داد و هدف از اجرای آن را ایجاد رقابت سالم میان اپراتورهای موبایل در جهت تقویت پوشش گسترده تر و تقویت آنتن دهی اعلام کرد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.