تلفن همراه

گوشی

May 14, 2014
14:38 چهارشنبه، 24ام اردیبهشتماه 1393
کد خبر: 62224

چگونه گوشی خیس‌شده را نجات دهیم؟

اگرچه این روزها گوشیهای مختلفی با عنوان ضدآب در بازار وجود دارند اما با این وجود همچنان تماس گوشی با مایعات و یا در آب افتادن آن بیم بسیاری از مشترکان این وسیله است.
 
 
در اغلب مواقع این ترس وجود دارد که پس از افتادن گوشی در آب دیگر خیلی نمی‌توان امیدی به استفاده از آن داشت اما با این وجود راهکارهایی برای جلوگیری از این وضعیت وجود دارد که امتحان آنها ممکن است این مشکل را برطرف کند.
 
در این میان نور مستقیم آفتاب، سشوار و گرفتن با فاصله روی حرارت اجاق گاز راه حل‌هایی است که ممکن است همه ما آنها را شنیده باشیم اما این راهکارها هم قطعا همیشه به نتیجه نخواهند رسید.
 
همچنین در این مساله جای هیچ شکی وجود ندارد که بلافاصله پس از افتادن گوشی در آب باید بدون معطلی، آن را خاموش کرد. این مرحله باید به سرعت و در عرض یکی دو ثانیه انجام شود، حتی پیش از آنکه گوشی را با لباستان خشک کنید! چرا که با این کار قبل از اینکه آب بتواند به مدارهای الکتریکی دست پیدا کرده و باعث اتصالی شود، گوشی خاموش شده است.
 
علاوه بر این باید در این مدت بر کنجکاوی خود درباره سالم ماندن یا از کار افتادن گوشی غلبه کرده و اگر می‌خواهید چک کنید که آیا موبایل کار می‌کند یا خیر، دست نگه دارید چراکه فشردن دکمه‌ها شانس تاثیر مخرب رطوبت را به شدت افزایش می‌دهد و موجب نفوذ بیشتر آب به داخل دستگاه می‌شود.
 
اما از جمله راهکارهایی که توصیه شده پس از خاموشی گوشی امتحان شود، خشک کردن بیرون گوشی با یک حوله بدون پرز یا یک تکه پارچه است البته در این زمینه تا جایی که ممکن است از دستمال کاغذی استفاده نکنید، زیرا ممکن است در شکاف‌های گوشی گیر کند و جلوی کار کردن آن را بگیرد.
 
علاوه بر این در حین انجام این کار باید به پورت‌ها، اسپیکر‌ها و میکروفون‌ها هم دقت شود. سپس سریعا باتری را خارج کنید، تا منابع انرژی را دور از دسترس مدارهای داخلی نگه دارید و از اتصال کوتاه و وارد شدن صدمه به مدار جلوگیری کنید. تمامی قسمت‌های گوشی را از هم جدا کرده و باز کنید و آن‌ها را کاملا خشک کنید.
 
در مرحله بعد توصیه شده است که قسمتهای مختلف گوشی را در یک پاکت گذاشته و از مواد خشک کن و رطوبت گیر برای آنها استفاده کنید ضمن این که می توان گوشی را در گونی برنج نپخته نیز قرار داد تا برنج کمک کند رطوبت گوشی بخوبی گرفته شود. پس از انجام این امور توصیه می شود به مدت سه روز دست نگه داشته و از روشن کردن گوشی موبایل خودداری کنید.
 
اما یکی دیگر از راه‌های توصیه شده برای خشک کردن گوشی، استفاده از سشوار است که در این میان برخی هم بر این باور هستند که مهم نیست شما با چه مهارتی این کار را انجام خواهید داد اما درکل هیچ وسیله گرمایشی نباید برای خشک کردن موبایل استفاده شود چراکه بسیاری از تراشه‌های درون موبایل، به حرارت حساس هستند و افزایش دما به آنها صدمه خواهد زد.
 
نکته بعدی این است که بخار در این شرایط نمی‌تواند به راحتی از موبایل خارج شود و دوباره درون گوشی به حالت مایع در می‌آید، پس از این روش به هیچ وجه استفاده نکنید. درضمن در آفتاب قرار دادن نیز می‌تواند تاثیری مشابه داشته باشد.
 
در این میان باید به این نکته هم توجه داشته باشید که در صورت نفوذ آب به گوشی تلفن همراه شما از گارانتی خارج می شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.