اپراتورها

بازار سرمایه

تلفن همراه

رگولاتوری

May 16, 2014
5:42 جمعه، 26ام اردیبهشتماه 1393
کد خبر: 62238

معاون رگولاتوری: توافق نهایی در خصوص اینترکانکشن مخابرات و ایرانسل نیازمند زمان است

معاون رگولاتوری گفت: در پی عدم توافق مخابرات و ایرانسل در تعیین تعرفه جدید اتصال متقابل پس از 3 سال، موضوع برای پادرمیانی به کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات ارجاع و گزارش وضعیت در جلسه موضوع در کمیسیون ارائه شد.

براساس یکی از بندهای گزارش حسابرسی، طبق تفاهم نامه فی مابین شرکت مخابرات و ایرانسل در سال 87 هزینه اینترکانکشن (خدمات اتصال متقابل) با شرکت ایرانسل به ازای هر دقیقه ارتباط با این شرکت مبلغ 334 ریال محاسبه و در مورد ارتباطات بالعکس، درآمد مربوط به ازای هر دقیقه شهری مبلغ 83 ریال و بین شهری مبلغ 167 ریال محاسبه می‌شود.
 
به این ترتیب مبلغ 40 هزار و 131 میلیارد ریال هزینه در مقابل مبلغ 2418 میلیارد ریال درآمد دراین ارتباط شناسایی شده ضمن اینکه مدت این تفاهم نامه در سال 89 منقضی شده و تاکنون تمدید نشده است.
 
در مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام شرکت مخابرات ایران، ضرر چند ساله مخابرات از این محل مورد اعتراض سهامداران این شرکت واقع شد.
 
در آن جلسه مدیرعامل مخابرات در این‌باره توضیح داد: براساس پروانه ایرانسل که تا دو سال امتیاز مثبتی برای این اپراتور در نظر گرفته شده بود که پس از پایان مهلت این تفاهم پیگیری‌های لازم برای تجدید تفاهم‌نامه با صورت جدید انجام شده است. اما چارچوب قانونی این توافق بر مبنای موافقت طرفین است و ما نمی‌توانستیم ایرانسل را بر سر میز توافق بکشانیم.
 
مظفر پوررنجبر توضیح داد: در نیمه دوم اسفندماه 92 این موضوع با حضور وزیر ارتباطات در کمسیون تنظیم مقررات ارتباطات مطرح شد و از کمیسیون خواستیم تا مخابرات و ایرانسل را در این موضوع به توافق برسانند که امیدواریم در اردیبهشت‌ماه این جلسه به نتیجه برسد.
 
اکنون معاون بررسی‌های فنی و صدور پروانه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از مطرح شدن موضوع اینترکانکشن مخابرات و ایرانسل در جلسه روز یکشنبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات خبر داد.
 
صادق عباسی شاهکوه در گفت‌وگو با فارس توضیح داد: گزارش وضعیت اینترکانکشن مخابرات و ایرانسل در جلسه کمیسیون ارائه شد.
 
وی با تایید این مطلب که در نتیجه عدم توافق مخابرات و ایرانسل در تعیین تعرفه جدید اینترکانکشن، موضوع برای پادرمیانی به کمیسیون ارجاع شده است، در خصوص پیش‌بینی زمانی توافق نهایی، تاکید کرد: این کار نیازمند زمان است و چند ماهی زمان برای رسیدن به توافق مورد نیاز است.
 
همچنین علی اصغر عمیدیان رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی نیز در این باره یادآور شد: با توجه به نیاز به تجدید نظر در ارقام اتصال متقابل موجود، مقرر شده تا رگولاتوری با انتخاب یک مشاور بین‌المللی صاحب صلاحیت، ارقام اتصال متقابل را بر اساس روش‌های هزینه محوری استاندارد تعیین و پس از تصویب کمیسیون به تمامی اپراتورها ابلاغ کند.
 
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.