اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

May 18, 2014
6:18 یکشنبه، 28ام اردیبهشتماه 1393
کد خبر: 62262

نماینده اراک: فیلترکردن برخی سایت‌ها راه مبارزه با جنگ نرم نیست

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس گفت: با توجه به جنگ نرم دشمن فیلتر کردن برخی سایت ها راه درست و منطقی به شمار نمی رود بلکه باید با ارائه ابتکار و ایده های جدید و ایجاد سایت های بیشتر و حرفه ای حرفی برای گفتن داشته باشیم.

به گزارش تسنیم از اراک، عباس رجایی در مراسم تجلیل از بازنشستگان شرکت مخابرات و مراسم اهدای جوایز برندگان هفته‌های 200میلیونی همراه اول با اشاره به شان و جایگاه بازنشستگان در سطح جامعه اظهار کرد: در برنامه اجرایی کشور برنامه ای در راستای به کارگیری از تجربه و اندیشه های بازنشستگان تدوین نشده است و طراحی این برنامه می تواند زمینه های لازم به منظور استفاده و به کارگیری از این ظرفیت را فراهم می کند.
وی افزود: امروزه در بحث الکترونیک کشورها به پیشرفت‌های خوبی رسیده‌اند و کشور ایران نیز در فرآیندهای مختلف از تکنولوژی‌های نوین بهره می‌برد اما مساله کندی سرعت اینترنت یکی از محدودیت های کشور است که باید در این حوزه اقدامات اصولی انجام شود و هرچه سریع تر تلاش های لازم در جهت تغییر و رفع محدودیت سرعت دسترسی کاربران به اینترنت صورت گیرد.
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اکنون ما در دنیایی  زندگی می کنیم که  بر پایه رشد و توسعه تکنولوژی ها می گذرد و ما نیز باید این سرعت رشد همگام شویم.
رجایی با اشاره به شروع جنگ نرم از سوی دشمن گفت: فیلتر کردن برخی سایت ها راه درست و منطقی به شمار نمی رود بلکه باید با ارائه ابتکار و ایده های جدید و همچنین ایجاد سایت های بیشتر و حرفه ای حرفی برای گفتن داشته باشیم.
وی افزود: برای دست یابی به توسعه و غنای تکنولوژی نیاز به کار و تلاش و همت بیشتر داریم چراکه این مساله سبب مصونیت جامعه می شود.
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تاکنون کارهای جدی در حوزه مخابرات صورت گرفته است اما با وجود این پیشرفت ها باز هم برای رسیدن به پله های بعدی رشد و ترقی راه های طولانی تری در پیش دارد.
رجایی با اشاره به تعداد مشترکین تلفن های همراه دائمی و اعتباری در سطح استان گفت: در حال حاضر بیش از 1 میلیون و 500 هزار مشترک تلفن همراه دائمی و اعتباری در استان وجود دارد که این مساله مهر تائیدی بر تلاش های مسئولان این حوزه است.
وی افزود: ضریب نفوذ 10 درصدی  مشترکین ای دی اس ال  در استان شاید خوب باشد اما در مقایسه با رقم دنیا این رقم مناسب نیست و نیازمند تلاش بیش تر در این حوزه است و باید سرعت نفوذ و تکنولوژی را افزایش دهیم.
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ضریب نفوذ تلفن ثابت استان 40 درصد است و از میانگین کشوری بالاتر است.
رجایی افزود: با به کارگیری اندیشه ها و ظرفیت بازنشستگان می توانیم در راستای عملیاتی شدن برنامه های مخابرات بهره مند شویم.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.