اینترنت و شبکه

رگولاتوری

May 20, 2014
13:38 سه شنبه، 30ام اردیبهشتماه 1393
کد خبر: 62291

دادستان کل کشور: جلسه فیلترینگ واتس اپ رسمیت داشت

در پی بالاگرفتن بحث فیلترینگ نرم افزار واتس اپ اظهار نظر وزیر ارتباطات مبنی بر اینکه جلسه رای گیری درباره مسدود سازی واتس اپ در کمیته فیلترینگ از رسمیت خارج شد، و اعتراض خرم آبادی دبیر این کمیته به اظهار نظر وزیر و کذب خواندن ادعایش ، مساله این جلسه ظاهرا همچنان در هاله ای از ابهام باقی مانده است. چنان که دادستان کل کشور و سخنگوی قوه قضاییه دیروز گفت: جلسه شورای فیلترینگ رسمیت داشت و طبق ضوابط قانونی انجام شد.
 
حجت الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه گفته می‌شود جلسه رای‌گیری شورای فیلترینگ به علت حضور نداشتن بقیه اعضا رسمیت نداشته و اینکه رییس جمهور دستور جلسه را لغو کرده، درست است یا نه؟ گفت: هر دو جوابش منفی است و جلسه مطابق 
قانون بود. 
 
وی افزود: عمل کردن به قانون به نفع همه است و وزارت ارتباطات در این زمینه خلاف قانون عمل کرد و باید پاسخگو باشد. 
دادستان کل کشور گفت: رییس جمهور هم نمی‌تواند این مصوبه را لغو کند و نمی‌دانم که آیا رییس جمهور این دستور را داده یا نه؟ ولی اگر چنین دستوری را داده باشد خلاف قانون است. 
 
بنا بر اظهارات اعضای کمیته ، جلسه بررسی فیلترینگ واتس اپ قبل از عید در این  کمیته بررسی شده و به دلیل اختلافاتی که بر سر رسمیت این جلسه در گرفته، وزارت ارتباطات هنوز حکم این کمیته مبنی بر فیلترینگ را اجرا نکرده است. 
 
بر این اساس بررسی این مساله به دستور رییس جمهور به شورای عالی فضای مجازی ارجاع داده شده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.