اپراتورها

تلفن همراه

May 20, 2014
17:23 سه شنبه، 30ام اردیبهشتماه 1393
کد خبر: 62303

مدیرعامل مخابرات: نمی‌دانم چرا مخابرات گاهی اسیر ناملایمات می‌شود

مدیر عامل شرکت مخابرات ایران گفت: اگر بخواهیم سهم ایران را به میزان جمعیت از درآمدهای جهانی مخابرات در نظر بگیریم باید درآمدی بالغ بر 50 تا 60 هزار میلیارد تومان داشته باشیم اما اکنون درآمدمان نهایتا 11 تا 16 هزار میلیارد تومان است.

مظفر پوررنجبر امروز درمراسم گرامیداشت روز جهانی مخابرات و جامعه اطلاعاتی اظهار کرد:‌ زمانی که من وارد شرکت مخابرات ایران شدم احساس کردم همه از یک موضوع ناراحت هستند البته این حرف من به معنای نفی گذشتگان نیست چرا که تغییر و تحولات به طور دائمی صورت می گیرد و حتی اگر همین حالا فردی بخواهد عملکرد خود من درسال 91 نقد کند نباید به آن هاایراد گرفت چرا که به هرصورت آن دوره شرایط خود را داشته است.
 
وی ادامه داد: به هر صورت ما دراین مدت این گونه حس کردم که این سازمان از کمبود یک پیکره که بتواند دستورالعمل‌ها و سیاست‌ها را ابلاغ کند رنج می برد که حاصل این پراکندگی هنوز هم هست. بر همین اساس ما تصمیم به تدوین استراتژی گرفتیم و قول دادیم که در سال 91 این مرحله به پایان برسد و در سال 92 این استراتژی اجرایی شود البته ما در سال 92 خیلی موفق نبودیم و کار به کندی پیش رفت.
 
مدیر عامل شرکت مخابرات ایران به درآمدهای جهانی حاصل از ارتباطات اشاره کرد و گفت: اگر جمعیت ایران را در مقایسه با جمعیت دنیا در نظر بگیریم و بخواهیم بر همان اساس از درآمدهای جهانی مخابرات سهم داشته باشیم لازم است که درآمدی حدود 50 تا 60 هزار میلیارد تومان داشته باشیم اما در حال حاضر در نهایت درآمد ما 11 تا 16 و یا نهایتا 20 هزار میلیارد تومان خواهد بود.حال چطور ممکن است که یک بازار که امکان دسترسی به حداقل 50 تا 60 هزار میلیارد تومان درآمد را دارد به این حد برسد.
 
پوررنجبر ادامه داد:‌ اگر من به عنوان مدیر عامل مخابرات بگویم که من می توانستم اما نگذاشتم این درآمد را کسب کنم این حرف بسیار غلطی است به هر حال ما نتوانسته‌ایم برای مخابرات ایران بازار خوبی ایجاد کنیم. بازاری که بالقوه وجود دارد از نظر من توانایی کسب بیش از این رقم درآمد را دارد. اما من فکر می کنم بیش از همه استراتژی‌های ما بود که مانع از رسیدن به این درآمد شد. البته درعین حال موانع بر حقی دراین زمینه وجود داشت که به هر حال برطرف کردن آن ها به زمان نیاز دارد.
 
وی در عین حال اظهار کرد: اگر ما در اجرای استراتژی‌های خود کاستی‌ها و کندی‌های موجود را نداشتیم باید پروژه‌هایی که امروز افتتاح می‌شود در ابتدای سال 92 انجام می‌شد.
 
مدیر عامل شرکت مخابرات ایران اظهار کرد: مثل روز برای من روشن است که مخابرات ایران بازار بزرگی را در دست دارد اما نمی دانم چرا این شرکت اسیر برخی ناملایمات می شود که در بنگاه اقتصادیمان تاثیر بسزایی دارد.
 
وی اظهار کرد: ما در سال 92 شرایط بسیار سختی را گذراندیم که این شرایط سخت در صورت‌های مالی، ترازنامه و سایر موارد خود را نشان می دهد. ما بودجه خود را با آبونمان و تعرفه‌هایی بستیم که محقق نشد. اما با این حال همکاران ما در هیچ یک از استان‌ها از انجام مسوولیت‌های خود فروگذار نکردند.
 
پوررنجبر در بخش دیگری از صحبت‌های خود به بحث فرکانس‌ها اشاره کرد و افزود: ما در زمینه ارتباطات سیار محدودیت فرکانسی را داریم اما بالاخره 3G و 4G راه اندازی شود ما تا چه اندازه می توانیم از فرکانس ها استفاده کنیم.
 
وی در ادامه با اشاره به اظهارات اخیر رییس جمهور در ارتباط با پهنای باند و ارتباطات اظهار کرد: وزیر ارتباطات هم به این موضوع توجه ویژه‌ای داشته اند اما حالا باید لایه‌های اجرایی با یکدیگر تبادل و تعامل داشته باشیم تا این کار اتفاق بیفتد ونتایج خوبی حاصل شود.
 
مدیر عامل شرکت مخابرات ایران با تاکید بر این‌که در حال حاضر درآمد حاصل از فروش VOICE در حال کاهش است و رشد درآمد به سمت دیتا می رود، اظهار کرد: حرکت ما در زمینه دیتا بد نبوده اما می‌شود خیلی بهتر از این هم باشد.
 
پوررنجبر ادامه داد: ما در حال حاضر از ساختار سرمایه ای موجود رنج می بریم. ما یک شرکت معتبر هستیم که یک شبکه بزرگ مردمی داریم و از نظر مالی هم معتبر هستیم اما با در اختیار داشتن این امکانات ما باید بتوانیم شبکه‌ای مولد باشیم اما اکنون در زمینه بهره مندی از تسهیلات این که تا چه اندازه می توانیم اقدام کنیم بحث دیگری است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.