رگولاتوری

May 24, 2014
12:40 شنبه، 3ام خردادماه 1393
کد خبر: 62358

وزیر ارتباطات: معماری آینده زیرساخت کشور تدوین می شود

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مراسم معارفه دکترمحامدپور ودکترشرافت اعضای جدید هیات مدیره این شرکت گفت: طراحی و معماری آینده زیرساخت کشور را مهیا کنیم.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ،محمود واعظی گفت:برای سرعت بخشیدن به فعالیت های شرکت ارتباطات زیرساخت ،لازم است نیروهای علمی- اجرایی به این مجموعه اضافه شوندو معرفی هیات مدیره جدید نیز براین اساس، صورت گرفت است..
 
وی بر ضرورت آموزش در بخش های فنی تأکید کرد و افزود: باید نهضت آموزشی را در شرکت ارتباطات زیرساخت به راه بیاندازیم،  چرا که هر چه در آموزش هزینه کنیم  ، مطمئن باشیم چند برابر باز خواهد گشت به شرط اینکه آموزش صوری و صرف برگزاری یک کلاس نباشدو کاربردی و اثر گذار باشد.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه بناداریم بیشترین اعتباری که از دولت می گیریم را در بخش زیرساخت هزینه کنیم ادامه داد: شما باید به موضوع سلامت مالی توجه داشته باشید،هریک از کارکنان بایستی به عنوان بازرس باشندو مواظب تا خلافی در مجموعه صورت نگیرد.
 
 واعظی با اشاره بر اهمیت بروزرسانی شرکت ارتباطات زیرساخت گفت: با توجه به مطالبات مردم در زمینه زیرساخت، حتماً لازم است عقب  ماندگی های ICT در این زمینه جبران شود.
 
 
وی بر استفاده از توان داخلی در پیشبرد اهداف زیرساخت تأکید کرد و ادامه داد: ما باید در زمان معقول، با رویکردعلمی و جهادی کار را دنبال کنیم ودراین میان در صورت لزوم  از متخصصین خارجی، به صورت شرکت های مشاوره ای یا تلفیقی استفاده کنیم.
 
در ادامه مراسم  خسروی مدیر عامل شرکت ارتباطات زیرساخت اظهار کرد: باانتخاب شایسته اعضای هیات مدیره توسط وزیر محترم، سرمایه های عظیمی به این شرکت پیوستند.
 
 در پایان از زحمات  مهدیون عضو هیات مدیره سابق شرکت ارتباطات زیرساخت تقدیر شد و  محامدپور و شرافت احکام خودرا از وزیر ارتباطات  دریافت کردند.
 
 محامد پور دارای مدرک دکترا از  دانشگاه منچستر انگلیس است. وی از  سال  84 تا 88  معاونت آموزش، پژوهش و امور بین الملل  وزارت ارتباطات وفناوری اطلاعات و همز مان ریاست مرکز تحقیقات مخابرات  را برعهده داشت  .
 
محامد پور دبیر ستاد توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور از سال 89  تا  91  معاونت و ریاست دانشکده مهندسی برق، عضو هیات علمی  ومعاون آموزشی دانشگاه خواجه نصیر الدین طوسی،عضویت هیات امنای منطقه دو فناوری کشور، عضویت هیات  ممیزه دانشگاه های صنعتی مالک اشتر  و خواجه نصیرالدین طوسی ، عضویت هیات مدیره مجمع صندوق حمایت از الکترونیک  از جمله مسئولیت های  دکتر محامد پور در مجامع دانشگاهی بوده است.علاوه بر این وی در سال  1392به عنوان  پژوهشگر نمونه دانشگاه معرفی شد.
 
 شرافت، دارای مدرک دکترای مهندسی برق از دانشگاه استنفورد آمریکاست . پیش از این عضو هیات علمی دانشگاه تربیت مدرس،رییس گروه مطالعاتی دو ITU  و مشاور وزیر ارتباطات  و فناوری اطلاعات در امور بین الملل بوده است.
 
 
مراسم معارفه اعضای هیات مدیره جدید شرکت ارتباطات زیرساخت برگزار شد
 
 مراسم معارفه اعضای هیات مدیره جدید شرکت ارتباطات زیرساخت برگزار شد مراسم معارفه دکتر شرافت و دکتر محامد پور به عنوان اعضای جدید هیات مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت و تودیع مهندس مهدیون عضو قبلی هیات مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت با حضور وزیر، معاونین وی و مسئولان شرکت ارتباطات زیرساخت برگزار شد.
 
 
در ادامه این مراسم مهندس خسروی معاون وزیر رییس هیات مدیره و مدیر عامل شرکت ارتباطات زیرساخت اظهار کرد: با انتخاب شایسته اعضای هیات مدیره توسط وزیر محترم، سرمایه های عظیمی به این شرکت پیوستند.
 
وی با تبریک انتصاب آقای دکتر محامدپور گفت : با انتصاب ایشان سرمایه عظیمی به شرکت ارتباطات زیرساخت اضافه شد، و در حال حاضر مهم ترین سرمایه یک شرکت نیروی انسانی است که با انتصاب آنان تجربه و اندوخته بسیار غنی در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات  به این مجموعه افزوده شد .
 
 وی در ادامه با اشاره به حضور دکتر شرافت در جمع اعضای هیات مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت گفت: ایشان از چهره های شاخص در حوزه بین الملل و  ITUاست و جامعه جهانی بیشتر ایشان را می شناسد، گروه های مطالعاتی را هدایت و راهنمایی می کنند
 
 در ادمه مراسم دکتر محامدپور گفت: ما در دوران جنگ شاهدخدمات و کمک آقای خسروی بودیم و امیدواریم با همان عزم و اراده کارها را به پیش بریم .
 
 دکتر شرافت نیز گفت: امیدواریم با همدلی همکاران شرکت ارتباطات زیرساخت و استفاده از سرمایه انسانی بتوانیم در حد بضاعت  برنامه را اجرایی کنیم.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.