اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

May 24, 2014
12:51 شنبه، 3ام خردادماه 1393
کد خبر: 62361

گوگل به کسب‌وکارهای کوچک کیت Wi-Fi می‌دهد

شرکت گوگل در جریان افزایش فعالیت‌ها در حوزه خدمات سازمانی قصد دارد کیت‌های Wi-Fi خود را در اختیار کسب‌وکارهای کوچک و متوسط بگذارد. 
 
به نقل از وب‌سایت theinquirer، این گزارش را مرکز The Information منتشر کرده است و ادعا می‌کند گروه Google Access که وظیفه توسعه شبکه فیبری گوگل در کشور آمریکا را عهده‌دار است، تصمیم دارد تجهیزات Wi-Fi را با تخفیف‌های قابل ملاحظه در اختیار کسب‌وکار‌ها بگذارد که از جمله این تجهیزات می‌توان به سیستم‌های تجاری دسترسی به شبکه Wi-Fi و نرم‌افزارهای مبتنی بر اینترنت برای مدیریت شبکه‌های سازمانی اشاره کرد. 
 
گفته شده است که گوگل در این اقدام به‌طور خاص بر مراکزی از جمله رستوران‌ها، مراکز ورزشی و ساختمان‌های پزشکی تاکید دارد و تلاش می‌کند در فضاهایی که مشتریان در آمریکا و سراسر جهان قصد دارند به اینترنت دسترسی داشته باشند، به راحتی این امکان برای آن‌ها مهیا شود. 
 
کیت Wi-Fi گوگل فناوری ویژه‌ای موسوم به Hotspot ۲. ۰ را شامل می‌شود و به کاربران امکان می‌دهد پس از یک بار ورود به شبکه اینترنت بی‌سیم دسترسی داشته باشند. احتمال می‌رود این سیستم کاربران را مجبور کند که ابتدا وارد حساب کاربری خود در سایت گوگل شوند که این اقدام موجب می‌شود گوگل آگهی‌های تبلیغاتی خود را نیز به نمایش بگذارد. 
 
هنوز هزینه دقیق این سرویس برای کسب‌وکارهای کوچک و متوسط مشخص نشده است. اما این مسئله نشان می‌دهد که گوگل قصد ورود به بازار خدمات سازمانی را دارد و در کنار آن دسترسی کاربران جهانی به خدمات اینترنتی را هم افزایش می‌دهد. 
 
اگر این گزارش درست باشد، گوگل برنامه خود برای راه‌اندازی خدمات یاد شده را تابستان امسال به صورت رسمی ارایه می‌کند. این شرکت هنوز خبر رسمی در این زمینه منتشر نکرده است و مراکز خبری برای دریافت اطلاعات بیشتر به این شرکت مراجعه کرده‌اند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.