اپراتورها

اینترنت و شبکه

رگولاتوری

May 24, 2014
13:04 شنبه، 3ام خردادماه 1393
کد خبر: 62365

ارایه اینترنت پرسرعت مختص مشتریان تجاری

به تازگی شرکت مخابرات استان تهران از ظرفیت واگذاری اینترنت 5 تا 10 مگابیتی خبر داده است که البته طرح این موضوع این سوال را به ذهن می‌رساند که آیا قیمت و کیفیت این سرویس ها به گونه‌ای خواهد بود که کاربران بتوانند بدون دغدغه از اینترنتی پر سرعت بهره بگیرند؟!
 
طی ماه‌های اخیر وزیر ارتباطات که خود از منتقدان وضعیت اینترنت است بارها تاکید کرده است که کاربران باید برای دسترسی به اینترنتی با سرعت و کیفیت مناسب حداقل باید 18 ماه تا دو سال صبر کنند.
 
اما مخابرات اخیرا اعلام کرده که در فاز اول طرح خود واگذاری اینترنت پرسرعت 5 تا 10 مگابیتی فعلا مختص مشتریان تجاری (شرکت های کوچک، متوسط و همچنین کسب و کارهای تجاری خانگی) خواهد بود.
 
محمدرضا بیدخام – معاون تجاری شرکت مخابرات استان تهران – با اعلام این مطلب گفته است: به منظور ارائه هر چه بیشتر خدمات به مشتریان تجاری، شرکت مخابرات استان تهران اقدام به ارائه ADSL با سرعت 5 تا 10 مگابیتی برای مشتریان تجاری (شرکتهای کوچک، متوسط و همچنین کسب و کارهای تجاری خانگی) می کند.
 
وی از جمله مزایای استفاده از این نوع خدمات را ارائه سرعت تا 10 مگابیتی، 96 گیگا بایت حجم دانلود تضمین شده، مودم رایگان وایرلس و هزینه نصب رایگان برشمرده و درباره نحوه اشتراک این خدمات گفته است: متقاضیان می توانند با مراجعه به مراکز مخابراتی و یا تماس با شماره 2020 از این سرویس استفاده کنند.
 
البته طرح واگذاری اینترنت 5 یا 10 مگابیتی موضوع جدیدی نیست و پیش از این در بهمن ماه سال گذشته نیز این گونه اعلام شده بود که واگذاری اینترنت 2 تا 5 مگابیتی در دستور کار مخابرات قرار دارد و این شرکت برای واگذاری اینترنت 2 تا 5 مگابایتی به شکل حجمی و post paid برنامه‌هایی داشته و برای سقف 10مگابایت هم اکنون در حال انجام مطالعات و تحقیقات است.
 
همچنین در آن دوره یادآوری شده بود که در حال حاضر براساس مصوبه‌ی سازمان تنظیم مقررات ارتباطات این امکان وجود دارد که برای مصارف علمی و پژوهشی اینترنت یک تا دو مگابیتی در اختیار کاربران قرار گیرد.
 
اما با این وجود اگرچه بحث‌هایی مبنی بر ارائه اینترنت با سرعت بیشتر که قطعا هزینه بالاتری هم دارد مطرح می شود همچنان بحث SLA یا همان قراردادی که در نهایت حقوق کاربر را مد نظر قرار می‌دهد همچنان بی‌نتیجه مانده و توجه چندانی به آن نمی شود.
 
در این زمینه پیش از این معاون شرکت مخابرات استان تهران یادآور شده بود که همکارانش در مخابرات در حال تدوین و تنظیم SLA هستند و پس از نهایی‌ شدن این طرح برای تایید به سازمان تنظیم مقررات ارتباطات ارسال خواهد شد.
 
 
پیش از این واگذاری اینترنت در شرکت مخابرات به شکل نامحدود بود اما پس از مدتی و با دستور سازمان تنظیم مقررات ارتباطات قرار بر آن شد که واگذاری اینترنت این شرکت هم مانند سایر ارائه کنندگان اینترنت به شکل حجمی درآید.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.