June 3, 2014
1:32 سه شنبه، 13ام خردادماه 1393
کد خبر: 62488

قیمت گوشی‌های اندرویدی نصف می‌شود

یک موسسه تحقیقات موبایلی پیش‌بینی می‌کند که در سال ۲۰۱۸ سهم اندروید و iOS کمی پایین تر از زمان حال می‌شود چرا که سیستم عامل ویندوز فون مایکروسافت در تعقیب آن دو خواهد بود.
 
 
به نقل از  پی سی ورد  طبق آخرین پیش بینی‌های IDC از بازار سیستم عامل تلفنهای همراه در سال 2018، این بازار تغییر چندانی نسبت به زمان حال نخواهد داشت. بر این اساس سیستم عامل محبوب گوگل، یعنی اندروید اکثر اسمارت فون‌های جهان را در بر خواهد گرفت و آن طور که پیش بینی می‌شود این سیستم عامل می‌تواند نزدیک به دو سوم یا به عبارتی 77.6 درصد این بازار را تصاحب می‌کند.
 
بر مبنای این پیش بینی‌ها جایگاه دوم این بازار به آیفون (سیستم عامل iOS) خواهد رسید و سهم آیفون اپل در این بین تنها 13.7 درصد از بازار سیستم عامل تلفنهای همراه در سال 2018 خواهد بود. البته آی دی سی معتقد است که در سال 2018 سهم اندروید و iOS کمی پایین تر از زمان حال می‌شود چرا که سیستم عامل ویندوز فون مایکروسافت در تعقیب آن دو خواهد بود و تا سال 2018 مخاطبین بیش‌تری را به خود جذب خواهد کرد.
 
همچنین پیش‌بینی شده است که سهم سیستم عامل ویندوز فون از بازار سیستم عامل تلفنهای همراه در سال 2018، قریب به 6.4 درصد خواهد بود که اگر این نتیجه را با میزان پیش بینی بازار سیستم عامل تلفنهای همراه در سال 2014 مقایسه کنیم، به این نتیجه می رسیم که  ویندوز فون از 3.5 درصد توانسته است با یک جهش و پیشرفت عالی به رقم 6.4 درصد برسد.
 
 آی دی سی پیش بینی کرده است که سهم دو سیستم عامل مطرح اندروید و iOS از بازار سیستم عامل تلفنهای همراه در سال 2018 کمی کاهش داشته باشد، چرا که در سال 2014، سهم این دو سیستم عامل به ترتیب 80٫2 و 14٫8 درصد بوده است.
 
اما درباره سهم  بلک بری  می‌توان گفت که مرگ بلک بری در راه است چرا که همین حالا تنها 0٫8 درصد از بازار سیستم عامل های موبایلی را بلک بری به خود اختصاص داده و این رقم یعنی حتی کم تر از یک درصد. پیش بینی آی دی سی این است که سهم بلک بری در سال 2018 تنها 0٫3 درصد باشد.
 
 
آی دی سی در تازه ترین نظریات منتشر کرده خود، معتقد است که عملکرد اسمارت فون ها در این بازه کم به اندازه کافی خوب بوده است. شاید بتوان گفت حتی پیشرفت تبلت ها و اسمارت فون ها، از میزان پیشرفت PC ها بیش تر بوده است.
 
آی دی سی معتقد است که اگر در گذشته مصرف کنندگان به دنبال خرید اسمارت فون هایی با سخت افزار بالا که بتواند از برنامه های گرافیکی و سنگین پشتیبانی به عمل آورد نبودند، هنوز هم سخت افزارهای قبلی را می دیدیم بی آن که پیشرفتی حاصل گردد.به تعبیری می توان گفت این تقاضا و استقبال مصرف کنندگان از اسمارت فون های قدرت مند مجهز به سخت افزار به روز است که برندهای سازنده را به تکاپو جهت پیشرفت و قوی تر شدن محصولاتشان انداخته است.
 
سیستم عامل اندروید را می توان سیستم عامل اقتصادی نیز نامید.برندهای سازنده اسمارت فون که از سیستم عامل اندروید برای اسمارت فونشان بهره می برند، مشخصا به دنبال کاهش قیمت تمام شده برای مصرف کننده هستند.انتظار بر این است که در سال 2018 به صورت میانگین، اسمارت فون های اندرویدی از 254 دلار به 215 دلار اُفت قیمت داشته باشند.
 
رایان ریتس توسعه دهنده اپلیکیشن های موبایلی  می‌گوید: تا پیش از امروز هر کجا که اسمارت فونی مبتنی بر سیستم عامل اندروید با قیمت مقرون به صرفه عرضه می شد از سخت افزار پایین و ضعیفی برخوردار بود، به طور کل اسمارت فون اندرویدی ارزان مساوی با سخت افزار پایین است! اما فی الحال با توجه به رقابت شدید برندهای سازنده، بازار اسمارت فون های مقرون به صرفه نیز داغ شده است. سازندگانی همانند موتورولا با معرفی اسمارت فونی نظیر Moto E گواه این ماجرا است. در حال حاضر بدون شک با هزینه اندکی که برای خرید یک اسمارت فون اندرویدی می کنید، از سخت افزار خوبی نیز برخوردار خواهید شد.”
 
این موسسه تحقیقاتی  فراگیرتر شدن ویندوز فون در سال 2018 میلادی نبست به حال حاضر، سیاست های جدید مایکروسافت مبتنی بر استفاده سخت افزار مناسب در ویندوز فون ها، ساخت و عرضه آن ها در تعداد بالایی به بازار است. نسخه بهبود یافته ویندوز 8٫1 و همراهی آن با سرچ انجین بینگ نیز از دیگر گام های مایکروسافت جهت فراگیر کردن بیش تر ویندوز فون ها است.
 
– See more at: https://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13930311000232#sthash.n7uUFPfr.dpuf – See more at: https://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13930311000232#sthash.n7uUFPfr.dpuf – See more at: https://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13930311000232#sthash.n7uUFPfr.dpuf
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.