تلفن همراه

سیستم‌عامل و نرم‌افزار

گوشی

June 5, 2014
15:01 پنجشنبه، 15ام خردادماه 1393
کد خبر: 62512

تیزن بعنوان سیستم عامل جدید سامسونگ بالاخره رونمایی شد

به نظر می‌رسد شرکت سامسونگ نهایتا موفق شده که از سیستم عامل جدید خود موسوم به تیزن که مدت‌هاست رونمایی از آن به تاخیر افتاده به طور رسمی رونمایی کند.
 
 
به نقل از سام موبایل، گوشی سامسونگ Z که اولین گوشی مبتنی بر سیستم عامل تیزن سامسونگ است از یک نمایشگر 4.8 اینچی سوپرآمولد با وضوح 720* 1280 پیکسل، پردازنده چهار هسته‌ای 2.3 گیگاهرتز و نسخه 2.2.1 تیزن بهره می برد.
 
سبک و سیاق جدید سامسونگ Z روح تازه‌ای را به این گوشی دمیده تا آن دسته از کاربرانی را که از اندرویدی‌های سامسونگ خسته شده‌اند سر ذوق بیایند. اگرچه طراحی کلی این گوشی تقریبا شبیه مدل‌های قبلی سامسونگ است.
 
سامسونگ Z همچنین از تکنولوژی حسگر تشخیص اثرانگشت و حسگر ضربان قلب و قابلیت‌هایی نظیر تقویت کننده دانلود، حالت ذخیره باتری(ویژگی‌هایی که در گالکسی اس 5 نیز وجود دارد) بهره می‌برد.
 
مشخصات سخت افزاری این گوشی شامل رم دو گیگابایتی، دوربین هشت مگاپیکسلی با حالت‌های شناخته شده‌ای که در گوشی‌های اندرویدی سامسونگ مشاهده شده، دوربین جلویی 2.1 مگاپیکسل، حافظه داخلی 16 گیگابایت و قابلیت الصاق کارت حافظه جانبی میکرو اس دی و قابلیت‌های ارتباطی نظیر NFC، حسگر IR و باتری 2600 میلی آمپر هستند.
 
سامسونگ Z اساسا ترکیبی از سه گالکسی اس‌ قبلی سامسونگ و برای اولین بار یک سیستم عامل جدید است که در واقعیت به نظر می‌رسد نکته تاثیرگذار یا متفاوتی در ان وجود ندارد.
 
این درحالی است که سامسونگ مدعی است این سیستم عامل جدید کارآیی سریع و قابل توجهی را به دلیل مدیریت ارتقا یافته حافظه و تجربه با کیفیت مرورگر اینترنت، طراحی متمایل اپلیکیشن‌ها و صفحه اصلی و توانایی شخصی سازی رابط کاربری به وسیله تم‌های داخلی دارد.
 
اما اینکه تجربه کاربری تیزن در واقعیت چگونه خواهد بود، باید منتظر بمانیم و ببینیم. اگرچه این امید می‌رود که سیستم عامل تیزن به سنگینی اندروید نباشد.
 
به لحاظ سخت افزاری بعید است که سامسونگ تیزن قابلیت جدید و متفاوتی را داشته باشد و حتی ظاهر و احساس کلی این نرم افزار شبیه اندروید است.
 
سامسونگ Z در سه ماهه سوم امسال ابتدا در روسیه و سپس در بازارهای دیگر عرضه خواهد شد. این گوشی همچنین در کنفرانس توسعه دهندگان تیزن سامسونگ که در سوم ژوئن برگزار می‌شود رونمایی می‌شود اما همان طور که سامسونگ پیشتر اعلام کرده هیچ یک از گوشی‌های مبتنی بر تیزن در بازارهای آمریکا و برخی بازارهای اروپا ارائه نمی‌شود زیرا این شرکت کره‌ای معتقد است این بازارها آماده پذیرش یک سیستم عامل جدید نیستند.
 
جزییات قیمت این گوشی هنوز اعلام نشده اما گمان می‌رود که مشابه قیمت گوشی‌های اندرویدی سامسونگ باشد.
 
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.