اپراتورها

تلفن همراه

June 6, 2014
13:55 جمعه، 16ام خردادماه 1393
کد خبر: 62531

عدم اقبال به تماشای جام جهانی روی دستگاه‌های موبایلی به خاطر هزینه‌های بالا

مرکز Openwave Mobility با مطالعه جدیدی که در بریتانیا، اسپانیا و آلمان انجام داد به این نتیجه رسید از هر 3 کاربری که تمایل دارد مسابقات جام جهانی فوتبال برزیل را روی تلفن همراه خود تماشا کند یک نفر به خاطر کیفیت پایین تصاویر ویدیویی موبایلی و ترس از هزینه‌های بالای خدمات اوپراتورها این کار را انجام نمی‌دهد.
 
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناروی اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، عدم رضایت کاربران از هزینه سرویس‌های مخابراتی و پایین بودن کیفیت ابزارهای ویدیویی موبایلی مهم‌ترین مواردی است که باعث می‌شود کاربران تمایلی به تماشای مسابقات فوتبال جام جهانی 2014 برزیل روی دستگاه الکترونیکی همراه خود نداشته باشند.
 
این مطالعه در ماه مه از سال جاری میلادی روی 2200 کاربر موبایلی در سه کشور بریتانیا، آلمان و اسپانیا برگزار شد.
 
گفته می‌شود که علاقه‌مندان به ورزش فوتبال برای دور قبلی مسابقات جام جهانی سه برابر بیشتر از کاربران کنونی تمایل به دنبال کردن بازی‌ها روی دستگاه موبایلی خود داشتند.
لازم به ذکر است که بخش اعظم فوتبال‌دوستان اروپایی که صاحب دستگاه الکترونیکی همراه هستند اعلام کردند که به خاطر هزینه‌های بالای خدمات مخابراتی ترجیح می‌دهند این مسابقات را روی گیرنده تلویزیون یا دستگاه‌های معمولی دنبال کنند.
 
از بین کسانی که تمایل دارند بازی‌ها را روی گوشی هوشمند را یا رایانه لوحی خود ببیند، یک‌سوم همچنان نگرانی هزینه‌های بالای قبض تلفن را با خود حمل می‌کنند و البته از پایین بودن کیفیت تصاویر ویدیویی گله‌مند هستند.
 
در کشور آلمان یک‌سوم کاربران موبایلی که تمایل دارند روی دستگاه خود مسابقات را تماشا کنند اعلام کردند که از هم‌اکنون پیش‌بینی پرداخت هزینه زیاد را می‌کنند و از هر دو آلمانی یک نفر خاطر نشان ساختند که کیفیت تصاویر ویدیویی موبایلی قابل قبول آن‌ها نیست.
 
البته در کشور اسپانیا انتقادات کمتری صورت گرفته‌ است و تنها یک‌چهارم این افراد خاطرنشان ساختند که نگران هزینه‌های بالا و کیفیت پایین تصاویر ویدیویی هستند.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.