سیستم‌عامل و نرم‌افزار

فناوری اطلاعات

June 8, 2014
3:51 یکشنبه، 18ام خردادماه 1393
کد خبر: 62545

ویندوز ۷ سریع‌‏تر از ویندوز ۸ در بازار می‌‏تازد

برآوردها نشان می‏‌دهد سهم ویندوز ۷ از بازار رایانه‏‌های دسکتاپی همچنان در حال افزایش است.
 
به گزارش وب‏سایت theinquirer، شرکت نت اپلیکیشن اعلام کرده است سهم ویندوز ۷ از بازار رایانه‌‏های دسکتاپی در ماه جاری میلادی به ۵۰.۰۶ درصد رسیده است که این رقم ۰.۷۹ درصد بیشتر از ماه قبل از آن است. برآوردها نشان می‏ دهد از شتاب رشد ویندوز ۷ در ماه‌‏های اخیر کاسته شده است، اما این سیستم عامل همچنان نیمی از رایانه‌‏های ویندوزی را در تصرف خود دارد.
این گزارش نشان می‏‌دهد سهم ویندوز ایکس پی مایکروسافت نیز رفته‌‏رفته در حال کاهش است، اما شتاب این کاهش کمتری از چیزی است که مایکروسافت انتظار آن را می‏‌کشد. سهم این نسخه از سیستم عامل ویندوز در ماه جاری میلادی ۲۵.۲۷ درصد بوده است که این رقم فقط ۱.۰۲ درصد کمتر از ماه قبل از آن است. سهم ویندوز ویستا نیز با ۰.۰۱ درصد افزایش به ۲.۹ درصد رسیده است.
در این گزارش سهم ویندوز ۸.۱ نیز ۶.۳۵ درصد برآورد شده است که این رقم ۰.۴۷ درصد بیشتر از ماه قبل است. ویندوز ۸ نیز ۶.۲۹ درصد از بازار رایانه‏‌های ویندوزی را از آن خود کرده است که این رقم نشان دهنده کاهش ۰.۴۷ درصدی سهم این نسخه از ویندوز است. ویندوز ۸ و ۸.۱ در مجموع ۱۲.۲۴ درصد از رایانه‏‌های دسکتاپی را به خود اختصاص داده‌اند که این رقم فقط ۰.۴ درصد بیشتر از ماه گذشته است. این بدان معنا است که ویندوز ۷ در بازار رشد پرشتاب‏‌تری از ویندوز ۸ دارد.
این گزارش همچنین نشان می‌‏دهد سهم لینوکس از رایانه‏‌های دسکتاپی با ۰.۰۴ درصد کاهش به ۱.۶۲ درصد رسیده است. سهم سیستم عامل اپل (OS X) نیز با ۰.۲۵ درصد کاهش به ۷.۳۸ درصد رسیده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.