اپراتورها

باندپهن سیار

تلفن همراه

June 8, 2014
8:57 یکشنبه، 18ام خردادماه 1393
کد خبر: 62549

قائم مقام همراه اول: به شرط تخصیص فرکانس و مجوز واردات شهریور به برخی مشترکین در شهرهای پرتقاضا 3G میدهیم

قائم مقام همراه اول گفت: به شرط تخصیص فرکانس و ارائه مجوز واردات تجهیزات، ارائه سرویس نسل 3 به برخی از مشترکان همراه اول از شهریور 93 در شهرهای پرتقاضا آغاز خواهد شد.

حمیدرضا نیکوفر در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به برنامه‌های همراه اول برای مهاجرت به نسل 3 و 4، اظهار داشت: خبر سال مهاجرت به نسل 3 و 4 خواهد بود که با توجه به عقب‌ماندگی 10 ساله کشور در بحث باند پهن، علیرغم نیاز به سرمایه‌گذاری زیاد و تکنولوژی جدید در شبکه بزرگ همراه اول، این اپراتور از ورود به این حوزه استقبال کرده است.
 
قائم مقام شرکت ارتباطات سیار ایران در پاسخ به این سؤال که اگر در شهریور 93، (پایان دوره انحصار رایتل) مجوز نسل 3 به اپراتور همراه اول ارائه شود، چه میزان زمان نیاز است تا این سرویس به مردم ارائه شود، گفت:‌ در شهریور 93 به بخشی از مشترکان این سرویس ارائه خواهد شد و اولویت‌ با مراکز استان‌ها و شهرهای پرتقاضا است. البته شرط ارائه این خدمت تخصیص فرکانس و ارائه مجوز واردات تجهیزات است.
 
وی با تاکید بر اینکه هم‌اکنون وقتی است که وزارت ارتباطات باید به اپراتورها کمک کند، گفت: باندپهن تمام حوزه‌ها را تحت تاثیر قرار خواهد داد و اگر بخواهیم نظر رئیس جمهور و وزیر تامین شود باید به فرایندها سرعت دهیم؛ برای ارائه نسل بالاتر نیز فرکانس موضوع مهمی است و پس از تخصیص فرکانس سفارش اصلی تجهیزات آغاز خواهد شد اساسا طراحی شبکه موبایل از میزان پهنای باند تخصیص داده شده روی فرکانس اختصاصی آغاز می‌شود.
 
نیکوفر اضافه کرد: بخشی از شبکه‌های فعلی با اضافه کردن سخت‌افزار و نرم‌افزار تبدیل به نسل 3 خواهد شد. اما با توجه به وسعت شبکه کار زیاد و وقت‌گیری است. ممکن است بخشی از شبکه 2G را در بخش رادیویی نوسازی ‌کنیم و سپس با اضافه کردن سخت‌افزار یا نرم‌افزارهایی به 3G تبدیل کنیم اما این کار در تمام کشور با شبکه بزرگ همراه اول امکان‌پذیر نیست.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.