اپراتورها

امنیت

تلفن همراه

June 8, 2014
8:59 یکشنبه، 18ام خردادماه 1393
کد خبر: 62550

آمریکا چگونه از گوشی خاموش جاسوسی می‌کند؟

حتی اگر گوشی تلفن همراهتان را خاموش کنید، دولت آمریکا می‌تواند آن را روشن کرده و داده‌های خصوصی‌تان را به سرقت ببرد.
 
به گزارش فارس به نقل از سی ان ان، این تازه‌ترین اطلاعاتی است که ادوارد اسنودن در سالگرد آغاز افشاگری‌های خود در اختیار خبرنگاران شبکه ان بی سی قرار داده است.
 
وی در مصاحبه‌ای با برایان ویلیامز خبرنگار این شبکه تصریح کرده هک کردن گوشی‌های همراه از هر مدل و ساخت هر کارخانه‌ای برای جاسوسان کاخ سفید ممکن است. کاربری که از گوشی وی جاسوسی می‌شود تصور می کند تلفن همراهش خاموش است، چون نمایشگر آن کار نمی‌کند. اما در پشت پرده میکروفون گوشی روشن شده و دوربین آن هم در حال ضبط تصاویر است.
 
بر اساس توضیحات اسنودن، دولت آمریکا دکل‌های مخابراتی خاصی راه اندازی کرده و می‌تواند گوشی های مورد نظرش را به طور خودکار به آنها متصل کند. برای این کار کافیست دکل‌های یاد شده فرامین خاصی را در قالب امواج رادیویی برای آنتن گوشی ارسال کنند. این فرامین از سوی تراشه اصلی گوشی دریافت می‌شوند و بر همین اساس فرایند خاموش  و روشن کردن قلابی گوشی از راه دور اجرا می شود.
 
در مرحله بعد گوشی هک شده و جاسوسان آمریکایی می‌توانند هم به اطلاعات افراد دسترسی یابند و هم میکروفون و دوربین گوشی را روشن نگهدارند. آنها از این طریق می توانند به موقعیت مکانی کاربران نیز پی ببرند.
 
اگر چه ادعا شده که این روش صرفا برای شناسایی تروریست‌ها به کار می رود، اما بسیاری از مردم عادی آمریکا هم قربانی چنین حملاتی بوده‌اند و ساده‌ترین روش برای مقابله با اقداماتی از این دست خارج کردن باتری گوشی برای قطع جریان برق آن است.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.