اپراتورها

تلفن همراه

رگولاتوری

June 8, 2014
12:56 یکشنبه، 18ام خردادماه 1393
کد خبر: 62576

مشترکان رفتار خود را تعدیل کنند!

tci logo.jpg

سخنگوی شرکت مخابرات ایران با اشاره به کاهش ۱۹ تومانی تعرفه مکالمات بین شهری و افزایش ۱۳ تومانی تعرفه مکالمات شهری تلفن همراه گفت: وقتی مشترکان بتوانند رفتار خود را تعدیل نمایند، طبیعتا هزینه‎هایشان نیز منطقی خواهد شد.
 
تسنیم نوشت: زارعیان در پاسخ به شائبه‎های اخیر در خصوص افزایش مبلغ قبوض تلفن‎های همراه، گفت: قبل از تغییر تعرفه‎ها بحث‎ها و گمانه‎زنی‎های بسیاری داشتیم. در گذشته تعرفه‎ی موثر ما حدود 53.5 تومان بود، که منظور از تعرفه‎ی موثر، میانگین تعرفه‎های شهری، بین شهری و جابه‎جایی است. این تعرفه در سال 82 تصویب شده بود و از سال 82 به این طرف این تعرفه‎ها تغییری نکرده بود.
 
وی گفت: بعد از اعمال تغییرات در تعرفه، قیمت به 57 تومان افزایش یافت. در واقع این بدان معناست که تعرفه‎ی تلفن همراه 4 تومان افزایش یافت که بین همان 5 تا 6 درصد است.
 
سخنگوی شرکت مخابرات ایران، گفت: اگر بخواهیم از سوی دیگر نگاه کنیم، طبق تعرفه‎ی جدید به ازای یک دقیقه مکالمه‎ی بین شهری 19 تومان نسبت به گذشته مبلغ کمتری دریافت می‎کنیم. در همین حال، به جای یک دقیقه مکالمه‎ی درون شهری 13 تومان اضافه دریافتی داریم. بنابراین بحث اصلی، بحث تعرفه‎ی موثر است که همان حدود 6 درصد است.
 
مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران در ادامه‎ گفت: نگاه به تعرفه‎ها نباید منوط به یک بخش باشد؛ چراکه در تلفن ثابت هم تغییرات به اصطلاح تعرفه‎ای داشتیم و این در حالی است که این تغییرات باعث افزایش درآمد ما نشده است.
زارعیان گفت: در مجموع به طور میانگین می‎توان گفت که اگر شرکت مخابرات بخواهد به صورت یکپارچه تعرفه‎ها را مورد بررسی قرار دهد، میانگین افزایش و یا تغییر در تعرفه‎ها در 10 سال اخیر کمتر از نیم درصد بوده است.
 
او در پایان گفت: در واقع باید مجموعه امکانات ارتباطی را به صورت یک بسته‎ی واحد مدنظر قرار داد. وقتی این امکانات به صورت بسته‎ای در نظر گرفته شود و مشترکان بتوانند رفتار خود را تعدیل نمایند، طبیعتا هزینه‎هایشان نیز منطقی خواهد شد.
 
مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران، گفت: در قبوض اخیر، مشترکانی که بیشترین تماس‎هایشان تماس‎های شهری بود تا حدودی میزان افزایش تعرفه‎ی اعلام شده را احساس کردند، اما اگر بخواهیم بحث تغییر در ساختار تعرفه‎ای تلفن ثابت و تغییر رفتار مشترکین را در ماه‎های بعد مورد سنجش قرار دهیم، دیگر چنین احساسی وجود نخواهد داشت.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.