رگولاتوری

June 9, 2014
15:16 دوشنبه، 19ام خردادماه 1393
کد خبر: 62584

دبیر جدید شورایعالی فضای مجازی هم وارد کار اجرایی شد؟

شورای عالی فضای مجازی کشور در راستای تحقق طرح شبکه ملی اطلاعات تفاهم نامه اجرای طرح استان مجازی را به منظور ارائه خدمات به آحاد شهروندان، ایجاد بستر توسعه فرهنگ ایرانی اسلامی و افزایش امنیت با استانداری کرمانشاه امضاء کرد.
 
 
محمد حسن انتظاری، دبیر شورای عالی فضای مجازی کشور، در دیدار با استاندار کرمانشاه و تمامی مسوولان عالی رتبه این استان در خصوص اهمیت فضای مجازی در کشور گفت: بحث فضای مجازی در ایران با اینترنت آغاز شد و در حال حاضر نزدیک به 50 میلیون کاربر اینترنت ایرانی هستند که با توجه به سرعت تحولات در این فضا مقام معظم رهبری در 17 اسفند 1390 دستور تأسیس شورای عالی فضای مجازی را دادند تا این شورا در کنار شورای عالی امنیت ملی و شورای عالی فرهنگی به عنوان سومین شورای عالی کشور مدیریت تحولات در این فضا را بر عهده گیرد.
 
وی ادامه داد: همچنین مرکز ملی فضای مجازی در این شورا راه اندازی شد تا یک مواجهه فعال با فضای مجازی داشته و از فرهنگ ایرانی اسلامی براساس سه اصل استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی در این فضا صیانت کند.
 
انتظاری با اشاره به محورهای اصلی حکم مقام معظم رهبری برای ایجاد شورای عالی فضای مجازی در کشور گفت: در این حکم نیز بهره‏ گیری حداکثری از فرصت‏ های ناشی از فضای مجازی برای پیشرفت تمام جانبه کشور، ارائه خدمات گسترده و مفید فضای مجازی به اقشار گوناگون مردم، برنامه‏ ریزی و هماهنگی مستمر به منظور صیانت از آسیب‏ های ناشی از فضای مجازی و سرمایه‏ گذاری وسیع و هدفمند در زمینه فضای مجازی به عنوان محورهای اصلی مطرح شده است و ما امیدواریم بتوانیم در راستای این حکم شبکه ملی اطلاعات را در استان کرمانشاه با اجرای طرح استان مجازی کرمانشاه در چارچوب مصوبات شورا و از طریق مرکز ملی فضای مجازی پیاده سازی کنیم.
 
وی با بیان این نکته که با راه اندازی این طرح استان کرمانشاه پیشرو در اجرای شبکه ملی اطلاعات بوده و می تواند به عنوان الگو برای سایر استان های کشور قرار گیرد، تصریح کرد: بر اساس تأکیدات رهبری در شبکه ملی اطلاعات دو راهبرد اساسی زیرساخت و محتوا با حفظ هویت ملی و اسلامی در نظر گرفته شده است. در حال حاضر با محتوای تولیدی خارج از کشور مواجه هستیم که باید با تولید محتوای بومی، نرم افزارهای بومی، بازی های یارانه ای ملی و… بتوانیم فرهنگ ملی را در فضای مجازی نهادینه کنیم.
 
انتظاری با اشاره به تأثیر فضای مجازی در تمامی عرصه های سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی افزود: فضای مجازی امتداد فرهنگ و اجتماع انسانی در فضای شبکه‏ های اطلاعاتی بر بستر فناوری اطلاعات و ارتباطات است و این بدان معناست که اجتماع و فرهنگ نوین انسانی در بستر فناوری اطلاعات و ارتباطات شکل می‏ گیرد که بر اساس این تعریف وجه انسانی فضای مجازی، اصل و مبنای شکل‏ گیری آن است.
وی در پایان خاطرنشان کرد: در برنامه پنجم توسعه هشت اولویت توسعه دولت الکترونیکی (با محوریت ارائه خدمات دولتی)، توسعه تجارت و بانکداری الکترونیکی، توسعه فرهنگ ایرانی-اسلامی در فضای مجازی، توسعه سلامت و رفاه اجتماعی، توسعه زیرساخت های فناوری اطلاعات، گسترش امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات، بسط قوانین و مقررات ناظر بر فضای مجازی و عدالت الکترونیکی مطرح شده است و در همین راستا نظام حکومتی در مدل راهبری کلان فضای مجازی که طراحی شده است راهبردهای ملی را پیش خواهد برد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.