سیستم‌عامل و نرم‌افزار

لبه تکنولوژی

June 10, 2014
16:43 سه شنبه، 20ام خردادماه 1393
کد خبر: 62619

نوجوان ۱۱ ساله مسابقه لوگوی گوگل را برد

گوگل ید طولایی در تغییر لوگو به مناسبت‌های مختلف دارد. در واقع، خیلی وقت‌ها وقتی گوگل را باز می‌کنیم و با تصاویر جالب و هیجان‌انگیز آن مواجه می‌شویم، می‌فهمیم که آن روز مناسبت خاصی دارد. این شرکت تا بدانجا به طراحی‌های این لوگو‌ها که عنوان دودل (Doodle) را روی آن گذاشته، اهمیت می‌دهد که هر ساله سابقه‌ای را برای آن ترتیب می‌دهد. در مسابقه امسال گوگل تحت عنوان Doodle 4 Google، طرح یک نوجوان ۱۱ ساله انتخاب شد.
 
 
معمولا گوگل رویدادهایی چون تولد هنرمندان، مخترعان یا افراد تاثیرگذار جهان را به خوبی و شایستگی کامل با لوگوهایی که طراحی می‌کند، به ما نشان می‌دهد. به طوری که این کار بیشتر به یک اقدام فرهنگی تبدیل شده است. به هر حال، برنده جدیدترین مسابقه Doodle 4 Google یک نوجوان ۱۱ ساله به نام آدری ژانگ (Audrey Zhang) است. طرح او مربوط به محیط زیست است و در آن به خوبی تاثیر زندگی ماشینی بر طبیعت نشان داده شده است. نچه اندری را نسبت به افراد دیگر خاص می‌کند آن است که او از سه سال گذشته هر سال در مسابقه Doodle 4 Google شرکت کرده است. اما با این حال، این اولین بار است که گوگل به Doodle طراحی شده توسط یک دانش‌آموز انیمیشن اضافه می‌کند و آن را در صفحه اصلی خود قرار می‌دهد. 
رایان گرمیک، مدیر ارشد بخش Google Doodle درباره طرح این دختر ۱۱ ساله گفت: در این اثر همه جا سبز و گویای  طبیعت است. به نظر می‌رسد تک تک برگ‌های موجود در این طرح پر از زندگی هستند. او همچنین افزود که اضافه کردن انیمیشن به این طرح، کار بزرگی بوده است، چراکه ۱۵۰ شی در آن متحرک هستند. 
جایزه باارزش این مسابقه، کمک هزینه ۳۰ هزار دلاری برای تحصیل در کالج، ۵۰ هزار دلار کمک به مدرسه این دختر که در نیویورک قرار دارد و همچنین ۲۰ هزار دلار سرمایه‌گذاری به منظور ارایه راهکارهای لازم برای تصفیه آب و ساخت ۱۰ مدرسه در بنگلادش به نام اندری که همگی توسط گوگل پرداخت می‌شوند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.