فناوری اطلاعات

June 14, 2014
14:40 شنبه، 24ام خردادماه 1393
کد خبر: 62660

تقدیر از 17 دستاورد برگزیده در حوزه IT

در دومین همایش ملی مدیران فناوری اطلاعات مراکز علمی کشور از 17 دستاورد برگزیده تقدیر شد.
 
 
دومین همایش ملی مدیران فناوری اطلاعات مراکز علمی کشور در روز چهارشنبه 21 خرداد، با حضور و سخنرانی دکتر وحید احمدی معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم، دکتر سیروس علیدوستی رئیس پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران، دکتر کامبیز بدیع مشاور رئیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات و مهندس محمد حسن انتظاری دبیر شورای عالی فضای مجازی و رئیس مرکز ملی فضای مجازی در پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات (مرکز تحقیقات مخابرات ایران) برگزار شد.
 
از میان دستاوردهای ارسالی به دبیرخانه همایش، 68 دستاورد از 42 مرکز علمی مورد داوری قرار گرفت که 17 دستاورد به عنوان دستاورد برتر انتخاب شد و در همایش مورد تقدیر قرار گرفت.
 
«پرتال و سیستم مدیریت محتوای ایرانداک مربوط به پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران»، «بانک جامع و سامانه WEB GIS شرکت عمران شهرهای جدید و 17 شرکت تابعه آن مربوط به شرکت عمران شهرهای جدید»، «کارت هوشمند اوراق مشارکت و گواهی سپرده بانکی با تکنیک الگوریتم پرداخت الکترونیک و رمز یکبار مصرف مربوط به شرکت فناوری اطلاعات و ارتباطات هوشمند داتیس»، «سامانه مدیریت میزکار مجازی پویش داده نوین مربوط به شرکت پویش داده نوین»، «رصدخانه شهر تهران مربوط به سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران»، «سامانه پایش و ارزیابی موتورهای جستجو مربوط به پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات»،‌«بانک اطلاعات اشیای موزه مربوط به کتابخانه و موزه ملی ملک» بخشی از عناوین دستاوردهای برگزیده را شامل می‌شوند.
 
«موتور جستجوی پارسی جو مربوط به شرکت دانش بنیان پارسی جو»، «پایگاه پایان نامه‌ها و رساله‌های تحصیلات تکمیلی (گنجبینه علمی ایرانیان) مربوط به پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران»، «شبکه اجتماعی انجمن مربوط به پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران»، «سمیم نور (سامانه مشابه یاب متون نور) مربوط به مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی»، «ارائه یک معماری برای مدیریت داده‌های کلیدی دانشگاهی در محیط توزیع شده با استفاده از سامانه‌های موجود و زیرساخت سرویس گرایی مربوط به مرکز فناوری اطلاعات دانشگاه تهران»، «سامانه کتاب من (سفارش و خرید کتب جهت کتابخانه‌ها) مربوط به نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور»، «سامانه مدیریت نشریات رایاسمین مربوط به پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران»، «شبکه هوشمند پوشش امنیت دفاعی (شهپاد) مربوط به شرکت بهین راهکار توسعه پیشرو»، «ابر رایانه ملی امیرکبیر مبتنی بر تکنولوژی ابر محاسباتی مربوط به پردازش‌های فوق سریع دانشگاه امیرکبیر» و «پیاده‌سازی و استفاده از سامانه هوش سازمانی با ابزار QlikView در محیط دانشگاهی مربوط به مرکز فناوری اطلاعات دانشگاه تهران» از دیگر عناوین دستاوردهای برگزیده در این همایش ملی هستند.
 
پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران با چهار دستاورد، بیشترین دستاورد منتخب را در میان سازمان‌ها به خود اختصاص داد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.