اپراتورها

تلفن همراه

رگولاتوری

June 16, 2014
12:59 دوشنبه، 26ام خردادماه 1393
کد خبر: 62684

وزیر ارتباطات: رومینگ ملی باعث صرفه جویی در هزینه اپراتور و مردم می‌شود

طرح استفاده متقابل اپراتور ها از ظرفیت شبکه یکدیگر (رومینگ ملی) صرفه جویی در هزینه اپراتور های تلفن همراه و مردم را در بردارد.
 
به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات، دکتر محمود واعظی در مراسم افتتاح فاز اول طرح استفاده متقابل از شبکه های تلفن همراه اظهار داشت: امروزه در بسیاری از کشورها رقابت منصفانه ای در حوزه فناوری ارتباطات اطلاعات برای ارائه بهتر خدمات و سرویسها وجود دارد.
 
وی ادامه داد: ما به عنوان خدمت گذاران مردم وظیفه خودمان می دانیم که مسئولیتمان را به نحوه احسنت انجام داده و خدمات خوبی در حوزه ICT ارائه دهیم.
 
وی گفت: در این مقطع تاریخی با توجه به رشد چشمگیری که در عرصه فناوری اطلاعات و ارتباطات در دنیا شاهد هستیم ، نیاز به هوشمندی و آگاهی بیشتری در کشور داریم تا تحولات در دنیای فناوری اطلاعات را مطابق با تغییرات جهانی پیش ببریم.
وی در ارتباط با اعطای نخستین پروانه رادیو ترانک عمومی تصریح کرد: استفاده بهینه از طیف رادیویی و صرفه جویی اقتصادی برای بهره برداران طیف رادیویی یکی از الزامات این پروانه بوده و از سوی دیگر فرکانس در بسیاری از کشورهای دنیا در حال اشباع شدن است و در این راه نیازمند این هستیم که با داشتن فرکانس دائمی نیازهای مقطعی خود را برآورده کنیم.
 
وی گفت: با اعطای پروانه رادیو ترانک عمومی، می توانیم در بخشهای مختلف از آن استفاده کنیم.
وی در ارتباط با آغاز مرحله اول طرح رومینگ ملی نیز بیان داشت: در مرحله اول که اصول آن اسفند ماه سال گذشته در کمیسیون تنظیم مقررات تنظیم شد مقرر گردید اپراتورهای غالب که 25 درصد بازار را در اختیار دارند به اپراتور غیر غالب خدمات رومینگ دهند.
 
در این مرحله علاوه بر رایتل، دو اپراتور همراه اول و ایرانسل به رومینگ ملی می پیوندند و در واقع در مرحله اول این طرح مشترکان اپراتور سوم "رایتل" از این طرح بهره مند می شود و تا یک ماه آینده مشترکان اپراتورهای اول و دوم نیز از آن بهره مند خواهند شد.
 
وی گفت: در واقع این کار مقدمه ای است برای هدفی بزرگتر که راه اندازی نسل سوم برای تمامی اپراتورهای مخابراتی است.
واعظی با تاکید بر ضرورت همدلی و همکاری بین اپراتورها ادامه داد: ممکن است در کوتاه مدت با اجرای چنین طرح هایی یک اپراتور از نظر مالی سودش کاهش یابد اما اپراتورها در بلند مدت با افزایش کیفیت و تعرفه کمتر می توانند سود بالایی را کسب کنند.
وی در خصوص ورود به نسل سوم و چهارم شبکه های مخابراتی ادامه داد : امیدواریم بتوانیم در نیمه دوم سال 93 سایر اپراتورها را به نسل بالاتر ارتقا دهیم چرا که نیازمند آن هستیم که به تعهدات خود در این زمینه جامع عمل بپوشانیم .
 
وی به اصل رفاقت و همکاری بین اپراتورها تاکید کرد و گفت: سرمایه گذاری در حوزه فناوری اطلاعات در کل توسعه اقتادی کشور را در پیش دارد.
وی با اشاره به ابلاغ سیاست های اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری تصریح کرد: این ابلاغیه تنها مختص بخش دولتی نبوده و مردم و بخش خصوصی نیز در اداره کشور بایستی با توجه به این ابلاغیه عمل کنند و اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی با همکاری همه بخش های دولتی و خصوصی و مشارکت مردم امکان پذیر است.
 
وزیر ارتباطات و فناور ی اطلاعات توسعه نرم افزارهای کاربردی داخلی در کشور را یک الزام دانست و از اپراتورها ی تلفن همراه خواست که با حمایت پژوهشگران، دانشگاهیان و متخصصان داخلی به تولید محصولاتی که میزبانی آنها در داخل کشور انجام می گیرند کمک کنند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.