تبلت

تلفن همراه

June 17, 2014
11:15 سه شنبه، 27ام خردادماه 1393
کد خبر: 62743

سامسونگ باریک‌ترین تبلت جهان را عرضه کرد

شرکت سامسونگ باریک‌ترین و سبک‌ترین رایانه لوحی جهان را با نام Galaxy Tab S معرفی کرد و توضیح داد که فروش این محصول از ماه آینده در کشورهای برگزیده شده آغاز می‌شود.
 
 
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناروی اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، "جی.کی شین"(JK Shin) مدیر مرکز فناوری اطلاعات و دستگاه‌های موبایلی سامسونگ گفت: «ما با عرضه Galaxy Tab S سطح دستگاه‌های موبایلی که در بازار جهانی عرضه می‌شوند را تغییر دادیم و این محصولات را وارد عرصه جدیدی کردیم».
 
رایانه لوحی Galaxy Tab S شامل نمایشگر باکیفیت Super AMOLED می‌شود که تصاویر در آن با کیفیت 2560 در 1600 پیکسل(WQXGA) به نمایش درمی‌آیند و گفته می‌شود بیش از 90 درصد رنگ‌های Adobe RGB در آن نمایش داده می‌شوند که این نیز یک رکورد تازه در دنیای دستگاه‌های موبایلی محسوب می‌شود.
 
کنتراست تصویر در این نمایشگر 100 هزار به یک(100,000:1) است و بر این اساس می‌توان گفت که رنگ سفید و مشکی در این محصول به صورت واضح‌تر و بهتر از دیگر نمایشگرهای موجود در بازار جهانی به نمایش درمی‌آیند.
 
از دیگر قابلیت‌هایی که برای باریک‌ترین و سبک‌ترین رایانه لوحی جهان در نظر گرفته شده است می‌توان به Multi User Mode اشاره کرد که به کاربران امکان می‌دهد پروفایل شخصی مورد علاقه خود را به صورت ایمن درست کنند و تنها با تماس اثر انگشت به صورت مستقیم به این پروفایل و برنامه‌های مورد نظر در آن دسترسی داشته باشند.
 
این رایانه لوحی شامل پردازنده 8 هسته‌ای Exynos 5 Octa می‌شود که چهار هسته پردازشگر آن با توان 1.9 گیگاهرتز و چهار هسته دیگر هم با توان 1.3 گیگاهرتز فعالیت می‌کند. 
 
نمایشگر تبلت 8.4 اینچی است و روی آن نسخه 4.4 سیستم‌عامل اندروید موسوم به KitKat نصب شده است. از دیگر امکانات به کار رفته در این رایانه لوحی می‌توان به دوربین دیجیتالی 8 مگاپیکسلی، دوربین دوم 2.1 مگاپیکسلی، فناوری ارتباطی بلوتوث 4.0، انواع حسگرهای هوشمند، رم 3 گیگابایتی، حافظه داخلی 16 و 32 گیگابایتی، قابلیت پشتیبانی از کارت حافظه microSD تا 128 گیگابایت، ضخامت 6.6 میلیمتری و وزن 298 گرمی اشاره کرد.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.