اپراتورها

تلفن همراه

رگولاتوری

June 17, 2014
13:14 سه شنبه، 27ام خردادماه 1393
کد خبر: 62749

رایتل تعرفه‌هایش را کاهش می‌دهد/افزایش تعرفه‌های همراه اول کج‌سلیقگی است

وزیر ارتباطات از برنامه‌ریزی اپراتور سوم برای کاهش تعرفه‌های تماس و دیتا خبر داد.
 
محمود واعظی امروز در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال ایسنا مبنی بر این‌که آیا پس از گلایه‌های چند روز گذشته درباره وزیر ارتباطات از همراه اول این اپراتور وعده‌ای برای کاهش هزینه‌ها نداده است اظهار کرد: آنچه دراین اپراتور صورت گرفته براساس تعرفه‌های قانونی است و کاری خلاف قانون انجام نشده است اما در فضای رقابتی این نوع تعرفه گذاری و اعمال 570 ریال برای هر دقیقه مکالمه نوعی کج سلیقگی محسوب می‌شود.
 
وی درعین حال به وضعیت تعرفه‌های اپراتورهای دیگر اشاره کرد و گفت: مدیران اپراتور سوم پس از طرح این مسائل به ما گفته‌اند که قرار است تعرفه‌های مکالمه و دیتا خود را کاهش دهند.
در فضای رقابتی این نوع تعرفه گذاری و اعمال 570 ریال برای هر دقیقه مکالمه نوعی کج سلیقگی محسوب می‌شود.
وزیر ارتباطات
وزیر ارتباطات در این باره اظهار کرد: در جلسه‌ای که چند روز پیش با مدیر اپراتورها داشتیم نسبت به تعرفه‌های همراه اول گلایه کردم اما به هرحال همراه اول کاری خلاف قانون انجام نداده است.
 
وی اظهار کرد: مبنای کار ما این بوده که برای هر دقیقه مکالمه 499 ریال به عنوان تعرفه‌ پایه در نظر گرفته شود و این رقم تا 20 درصد هم قابل افزایش باشد.
 
واعظی عنوان کرد:‌ در حال حاضر ایرانسل همان تعرفه 499 ریالی را حفظ کرده و روز گذشته مسوولان اپراتور سوم (رایتل) هم خبر دادند که بعد از صحبت‌های ما قرار بر آن شده که تعرفه‌های خود را در حوزه دیتا و صوت پایین بیاورند البته من نمی‌دانم این موضوع اعلام عمومی شده یا خیر اما به هر حال به زودی اعلام خواهد شد.
 
وی افزایش تعرفه‌های همراه اول را نوعی بی‌سلیقگی دانست و افزود: در شرایطی که تعرفه پایه 499 ریال است و رقبای همراه اول این تعرفه اعمال می‌کنند، این‌که اپراتور اول به یکباره تعرفه خود را بر روی 570 ریال ببرد باعث می‌شود که مشتری‌هایش را از دست بدهد وگرنه آنچه که همراه اول انجام داده خلاف مقررات نیست.
 
وزیر ارتباطات و اطلاعات در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگار ایسنا مبنی بر این‌که به نظر می‌رسد ایرانسل هم براساس اظهاراتی که مدیر‌ عاملش داشته تصمیم به افزایش تعرفه‌های خود در بخش سیم‌کارت‌های اعتباری دارد، اظهار کرد: هیچ کدام از اپراتورها نمی‌توانند از تعرفه‌ای که سازمان تنظیم مقررات تعریف کرده خارج شوند. افزایش تعرفه براساس مصوبه‌ سازمان تنظیم مقررات خلاف مقررات نیست اما برای ما مهم است که رقابت سالم میان تمام اپراتورها شکل بگیرد و همه سعی کنند در حوزه کیفیت و تعرفه‌ها و پایین‌آوردن تعرفه به رقابت با یکدیگر بپردازند.
 
واعظی همچنین اظهار کرد: ظرف چند ماه آینده قرار است طرحی اجرا شود که براساس آن مشترکان بتوانند با حفظ شماره خود اپراتور ارائه دهنده خدماتشان را عوض کنند. در صورت رسیدن به این نقطه و ظرف هفت تا هشت ماه آینده یک رقابت جدی میان اپراتورها ایجاد خواهد شد و مردم می‌توانند اپراتور مورد نظر خود را براساس کیفیت و قیمت انتخاب کنند.
 
اظهارات فوتبالی وزیر ارتباطات
در ادامه‌ این گفت‌وگو وزیر ارتباطات در خصوص بازی فوتبال شب گذشته تیم ملی ایران در رقابت‌های جام جهانی مورد سوال قرار گرفت و در این زمینه توضیحات جالبی ارائه کرد.
 
وزیر ارتباطات و اطلاعات در این خصوص اظهار کرد: بازی ایران و نیجریه را دیدم تیم ما در این بازی خوب نتیجه گرفت چراکه همواره بازی اول بازی سختی است و حتی تیم‌های آرژانتین، اسپانیا و انگلیس هم در بازی اول خود خوب ظاهر نشدند.
 
وی در ادامه به میانگین سنی دو تیم اشاره کرد و افزود: اگر بخواهیم در نظر بگیریم تیم ملی نیجریه تیم ضعیفی نیست و معدل سنی آنها 25 سال است که این رقم در برابر میان سنی 28 ساله تیم ایران بالاتر است. از سوی دیگر زمینی که در آن بازی صورت گرفت دارای هوای گرم بود و با این همه تیم ملی ایران در مقابل نیجریه خیلی خوب نتیجه گرفت البته با این وجود توانایی‌های تیم ما بیشتر از این است.
 
واعظی اظهار امیدواری کرد در بازی دوم که تیم آرژانیتن در مقابل ایران قرار می‌گیرد، ایران بتواند آرژانتین را اداره کند و در بازی سوم که در مقابل بوسنی است اگر خبر برد تیم ملی را داشته باشیم خبر خوبی خواهد بود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.