گوشی

June 17, 2014
13:49 سه شنبه، 27ام خردادماه 1393
کد خبر: 62753

عدم تغییر شرایط واردات در سال جدید

یک واردکننده رسمی موبایل گفت: تغییری در شرایط واردات این کالاها ایجاد نشده است؛ پس از تعطیلات سال جدید 4 درصد تعرفه کالاهایی که تاثیر فرهنگی دارند اضافه شد که این دستورالعمل به تعلیق درآمد.
 
جعفر حیدری امروز در یک نشست خبری در پاسخ به این سوال که چرا همواره بعضی گوشی‌ها در بدو ورود به بازار با قیمت‌های گران و بالا وارد بازار می‌شوند و پس از مدت کوتاهی همان مدل‌ها با کاهش چشمگیر قیمت رسمی و همراه با تخفیف (در قالب قاب و هندزفری اضافه) عرضه می‌شوند که این کار به ضرر خریداران اولیه است، اظهار داشت:‌ در سال گذشته در موقع قیمت‌گذاری مشکل داشتیم و برای مثال مدلی که ابتدا یک میلیون و 800 هزار تومان قیمت‌گذاری شده بود، چند ماه بعد همین کالا با قیمت یک میلیون و 500 هزار تومان و به همراه لوازم جانبی اضافه فروخته می‌‌شد.
 
معاون بازاریابی نمایندگی موبایل ال‌جی در ایران افزود: امسال در قیمت گذاری محصولات جدید این گونه عمل نمی‌کنیم و از ابتدا قیمت محصولات با توجه به شرایط بازار و کالای مشابه رقبا در ایران تعیین خواهد شد.
 
وی همچنین در خصوص مشکلات مشتریان که در نتیجه تعدد نمایندگی‌های مجاز واردات این کالا ایجاد شده بود، گفت: با کاهش تعداد نمایندگی مجاز واردات این محصول به یک نماینده، تمام محصولات وارد شده از یک کانال یکسان توزیع خواهند شد و مشکلات رقابت نمایندگی‌ها با یکدیگر برای فروش محصول از بین رفته است. در نتیجه مشتری در کالا، قیمت و خدمات پس از فروش سردرگم نخواهد شد.
 
حیدری همچنین در پاسخ به این سوال که در برخی نمایندگی‌های مجاز فروش و گارانتی از مشتری بابت خدمات نرم‌افزاری هزینه دریافت می‌‌شود، گفت: خدمات نرم‌افزاری در طول مدت گارانتی رایگان است و مشتری نباید هیچ هزینه‌ای از این بابت بپردازد و در غیر این صورت تخلف است.
 
معاونت بازاریابی مدیاپردازش در پاسخ به این سوال که چرا به عرضه محصولات متفاوتی از جمله موبایل منحنی Gflex در ایران نسبت به سایر کشورها کمتر توجه شده است، گفت: عدم تمرکز روی این محصول به دلیل زمان عرضه بود که به دلیل متقارن شدن با سال نو، تصمیم بر تمرکز بر کالاهایی با فروش بیشتر و کسب سهم بازار بیشتر گرفته شد. در غیر این صورت ورود و عرضه تمامی مدل‌ها در ایران متناسب با آخرین محصولات روز عرضه شده در دنیا در دستور کار است.
 
وی همچنین در خصوص شرایط واردات موبایل در سال جدید، گفت: تغییری در شرایط واردات این کالاها ایجاد نشده است؛ پس از تعطیلات سال جدید 4 درصد تعرفه کالاهایی که تاثیر فرهنگی دارند اضافه شد که با تلاش دولت مبنی بر تسهیل و ترویج کالاهای این چنینی، این دستورالعمل تعلیق شد و هم‌اکنون از واردکنندگان دریافت نمی‌شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.