سیستم‌عامل و نرم‌افزار

گوشی

June 17, 2014
16:53 سه شنبه، 27ام خردادماه 1393
کد خبر: 62759

گوگل پلی برای کاربران ایرانی آزاد شد

از ساعاتی قبل دسترسی به گوگل‌پلی که برای کاربران ایرانی مسدود شده بود، آزاد شده است. ما این موضوع را از طریق چندین سرویس‌دهنده اینترنتی و بر روی چند ابزار اندرویدی آزمایش کردیم و به خوبی از طریق همه آن‌ها قادر به دسترسی کامل به فروشگاه نرم‌افزار اندروید شدیم.

هر چند هنوز گوگل این موضوع را بصورت رسمی اعلام نکرده است، اما دسترسی به گوگل‌پلی برای کاربران ایرانی آزاد شده است. شاید این دسترسی بصورت موقتی باشد؛ با این حال کاربران ایرانی می‌تواننددر حال حاضر بدون محدودیت و بدون نیاز به استفاده از فیلترشکن‌ها، به گوگل‌پلی و فروشگاه اپلیکیشن‌های اندروید دسترسی داشته باشند.

برای اینکه از بابت این موضوع مطمئن شویم، دسترسی به گوگل پلی را بر روی چند تلفن و تبلت اندرویدی و همچنین با سیم‌کارت اپراتورهای همراه اول، ایرانسل و رایتل آزمایش کردیم. البته هنوز تصاویر مربوط به اپلیکیشن‌ها که بر روی CDN قرار دارند برای برخی از کاربران قابل مشاهده نیستند، اما دریافت و آپدیت اپلیکیشن‌ها به آسانی قابل انجام است.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.