سیستم‌عامل و نرم‌افزار

گوشی

June 18, 2014
14:54 چهارشنبه، 28ام خردادماه 1393
کد خبر: 62769

با سیب‌استور از اپل‌استور خرید کنید

نشست خبری افتتاح سرویس «سیب‌استور»، محصولی از گروه طراحی و توسعه‌ی سیب، عصر روز شنبه ۱۷ خرداد، با حضور جمعی از اصحاب رسانه و مدیران و توسعه‌دهندگان این سرویس برگزار شد.
 
 
در این نشست به بررسی این سرویس پرداخته شد و قرعه‌کشی میان شرکت‌کنندگان کمپین افتتاح سیب‌استور برای یک عدد iPhone 5s 16GB انجام گردید.
 
سیب‌استور سرویسی منحصربفرد است که خرید ریالی اپلیکیشن‌های iTunes App Store برای دستگاه‌های همراه شرکت Apple را مقدور می‌سازد. ثبت‌نام در این سرویس از فروردین سال جاری آغاز شده بود و در تاریخ ۱۷ خرداد و بعد از نشست خبری، رسما کار خود را در مرحله‌ی آزمایشی آغاز کرد.
اصلی‌ترین مزیت سیب‌استور نسبت به راه‌های دیگر، امنیت آن و عدم دسترسی سیب‌استور به حساب کاربران در فروشگاه اپل (Apple ID) می‌باشد. نکته مهم دیگر این که اپلیکیشن‌ها به هیچ‌وجه از طریق سیب‌استور نصب نمی‌گردد. کاربران به صورت مستقیم فایل را از سرورهای شرکت اپل دریافت و نصب خواهند کرد.
سیب‌استور برای کاربران پیش‌ِثبت‌نام شده صفی تشکیل داده تا کاربران را به ترتیب صف وارد سیستم کند تا علاوه بر ارزیابی منابع و کارایی سرویس، خدمات هرچه بهتری ارائه دهد.
 
این سرویس یک راه‌حل برای خرید ریالی اپلیکیشن‌های iTunes App Store می‌باشد. این امر تا پیش ازین بصورت خرید Gift Card و یا نصب توسط فروشندگان دستگاه‌ها انجام میشده‌ است.
 
مزیت رقابتی سیب‌استور و مواردی که این سرویس را از راه‌حل‌های مشابه و قدیمی متمایز می‌کند عبارتند از سادگی در پرداخت و دریافت اپلیکیشن، رعایت حقوق توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌ها، قیمت‌های مناسب به نسبت راه‌حل‌های موجود دیگر، امکان خرید تمامی اپلیکیشن‌های موجود در iTunes App Store، ثبت شدن تمامی خرید‌های انجام شده در حساب‌کاربری اپل یا همان Apple ID کاربران، امکان خرید و هدیه دادن اپلیکیشن‌ها و در نهایت امکان پشتیبان‌گیری تمامی اپلیکیشن‌های خریداری شده و اطلاعات آنها بر روی نرم‌افزار iTunes.
 
اصلی‌ترین مزیت سیب‌استور نسبت به راه‌های دیگر، امنیت آن و عدم دسترسی سیب‌استور به حساب کاربران در فروشگاه اپل (Apple ID) می‌باشد. نکته مهم دیگر این که اپلیکیشن‌ها به هیچ‌وجه از طریق سیب‌استور نصب نمی‌گردد. کاربران به صورت مستقیم فایل را از سرورهای شرکت اپل دریافت و نصب خواهند کرد.
 
فاز ابتدایی پروژه‌ سیب‌استور تسهیل امر خرید اپلیکیشن از فروشگاه AppStore می‌باشد، اما در آینده نزدیک فاز‌ بعدی پروژه، که سهولت در ارسال اپلیکیشن‌ها به AppStore توسط توسعه‌دهندگان، و تکمیل چرخه کسب و کارهای ایرانی در AppStore می‌باشد، شروع به کار خواهد کرد.
 
در این مرحله سیب‌استور تسهیلاتی برای توسعه دهندگانی که امکان ارسال اپلیکیشن به AppStore را ندارند، فراهم خواهد کرد تا بتوانند محصولات خود را به صورت قانونی به فروش رسانده و سود حاصل از فروش آنها را بصورت ریالی دریافت نمایند.
 
همچنین در آینده‌ی نزدیک برنامه‌های دیگری برای بلاگر‌ها و صاحبان رسانه‌های دیجیتالی جهت همکاری در فروش اپلیکیشن‌ها و ترغیب کاربران به استفاده از سیب‌استور، در دستور کار این سرویس قرار دارد.
سیب‌استور تلاش می‌کند با برطرف کردن موانع کاربران و توسعه دهندگان ایرانی، چرخه خرید و فروش اپلیکیشن‌های iOS در ایران را تسهیل بخشد.
 
درحال حاضر کابران سرویس می‌توانند از طریق وب‌سایت و یا به وسیله اپلیکیشن اختصاصی و رایگان سیب‌استور (موجود در AppStore) نسبت به خرید اپلیکیشن‌های مختلف اقدام نمایند.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.