سیستم‌عامل و نرم‌افزار

گوشی

June 18, 2014
15:04 چهارشنبه، 28ام خردادماه 1393
کد خبر: 62774

اندروید همچنان پیروز اصلی بازار جهانی گوشی‌های هوشمند است

شرکت تحلیلی و تحقیقاتی Kantar Worldpanel گزارش ویژه خود در مورد بازار جهانی گوشی‌های هوشمند طی سه ماه قبل از آوریل 2014 را منتشر کرد.
 
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، در این گزارش مشخص شد که اندروید به عنوان سیستم‌عامل موبایلی گوگل همچنین بزرگترین پیروز این عرصه محسوب می‌شود و در اروپا، چین و آمریکا بیشترین رشد را داشته است و در مقابل ویندوز فون مایکروسافت و iOS اپل نیز توانسته‌اند بر محبوبیت خود نزد کاربران جهانی بیافزایند.
 
در پنج کشور برتر اروپایی شامل آلمان، فرانسه، ایتالیا، اسپانیا و بریتانیا سهم اندروید در بازار گوشی‌های هوشمند با رشد 1.7 درصدی به 72.4 درصد رسید.
 
در این بازار ویندوزفون نیز اوضاع خوبی داشت و با رشد 1.6 درصدی توانست 8.4 درصد از بازار گوشی‌های هوشمند در کشورهای یاد شده را از آن خود کند. سیستم‌عامل iOS اپل نیز با ارتقا بسیار اندک صاحب 17.5 درصد بازار شد.
 
این رشد در حالی صورت گرفت که از محبوبیت بلک‌بری کاسته شد و سهم این پلتفورم موبایلی در بازار اروپا 1.7 درصد کاهش یافت و دیگر پلتفورم‌های موبایلی هم در مجموع با کاهش 1.8 درصدی محبوبیت نزد کاربران مواجه شدند.
 
 
البته اندروید در آمریکا هم بازار خوبی داشت و با رشد 7.3 درصدی در این منطقه 59.1 درصد از بازار را در اختیار گرفت. اما سیستم‌عامل iOS در آمریکا با کاهش 6.8 درصدی بازار مواجه شد و از سهم ویندوز فون مایکروسافت در این منطقه 0.9 درصد کاسته شد.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.