اپراتورها

تلفن همراه

June 18, 2014
15:24 چهارشنبه، 28ام خردادماه 1393
کد خبر: 62780

جای شماره نام افراد را به‌ ذهن بسپارید

استفاده از نام افراد برای برقراری تماس تلفنی با آنها راهکاری است که می‌تواند باعث رهایی از دردسرهای حفظ و نگهداری شماره‌های تلفن شود.
 
 
به خاطر سپردن و نگهداری و ذخیره شماره تماس های افراد مورد نظر همواره دشواری‌های خاص خود را به دنبال دارد و کم نیستند افرادی که به دنبال ایجاد مشکلی برای گوشی تلفن همراه خود تمام شماره‌هایشان را از دست داده و با مشکلات بسیار مواجه شده‌اند. از سوی دیگر با توجه به تعداد بالای افرادی که ممکن است با آنها در ارتباط باشیم حفظ کردن تمام این شماره‌ها نیز میسر نیست؛ به همین دلیل از دست دادن شماره‌های تماس یکی از دغدغه‌های افراد در دنیای ارتباطات به شمار می‌آید.
 
مدتی است شرکت مخابرات سرویسی با نام فون واژه ارائه کرده که اگرچه به نظر می‌رسد استقبال چندانی از آن نشده اما با این وجود می تواند راهکاری برای حل این مشکل باشد.
 
این سرویس امکانی به مشترک می دهد تا به جای اعلام شماره تلفن از کلمات استفاده کند و دیگران را از حفظ شماره تلفنها بی‌نیاز کرده و موجب تسهیل در ارتباطات شود. به عنوان مثال اگر نام خانوادگی شما خلیلی است شما می توانید با استفاده از این سرویس از افراد بخواهید به جای شماره تلفن نام شما را در خاطر داشته باشند تا با گرفتن معادل‌های حروف اسم شما به انگلیسی بتوانند با شما تماس بگیرند.
 
این طرح در حال حاضر برای شماره‌های 4، 5 و 8 رقمی قابلیت اجرا دارد و در آن برای هر کلمه (word) یک شماره تلفن ( Telephonenumber) و برای هر شماره تلفن یک یا چندین کلمه تعریف می شود.
 
البته از نکات مهمی که می توان در مورد این سرویس مورد توجه قرار داد آن است که برای تمامی افرادی که یک نام خانوادگی دارند تنها یک نفر امکان استفاده از آن نام را دارد و در موارد بعدی باید برای استفاده از کلمه به جای شماره تماس باید از ترکیب های جدیدتری استفاده شود.
 
متقاضیان این سرویس نیز می توانند علاوه بر مراجعه به سایت شرکت مخابرات استان تهران به آدرس www.tct.ir و انتخاب نام یا شماره مورد نظر و تکمیل فرم با 190 واحد ارتباط مردمی شرکت مخابرات استان تهران تماس حاصل کرده و نسبت به ثبت نام درخواست خود اقدام کنند.
 
این طرح در اکثر کشورهای پیشرفته دنیا با استقبال چشمگیری روبرو بوده و اکثر شرکتها و سازمانهای صاحب نام سعی در استفاده از این سرویس جهت ارائه کالا، خدمات و برند تجاری خود در بازار رقابتی دارند.
 
از دیگر مزایای قابلیتهای سر شماره‌های (4 و 5 رقمی) فون واژه، امکان دایر شدن اینگونه شماره ها در کلیه مناطق مخابراتی در سطح استان تهران است. این در حالی است که کدهای معمولی با توجه به منطقه مخابراتی فقط در محل مورد درخواست امکان دایری داشته و قابل انتقال به سایر مناطق مخابراتی نیستند.
 
تاکنون در ارتباط با تعرفه‌های استفاده از این سرویس خبری منتشر نشده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.