سخت‌افزار

June 20, 2014
14:15 جمعه، 30ام خردادماه 1393
کد خبر: 62794

تکنولوژی جدید هارد درایوهای سامسونگ

سامسونگ به تازگی درایوهای جامد با نام SSD 845DC EVO با عملکرد فوق پیشرفته ‏‏و امنیت بالا برای سرورهایی با حجم اطلاعات بالا، متراکم و فشرده، مختص مراکز داده‌ها طراحی کرده است.
 
بنا بر تحقیقات بازار انتظار می‌رود بازار جهانی این اس‌-اس-‌دی‌ها از رشد 30 درصدی با ارزش 9.4 میلیارد دلار در آمریکا در سال 2013 به 12.4 میلیارد دلار در سال 2014 دست یابد. بر طبق این گزارش این رشد در سال 2017 به 20 میلیارد دلار خواهد رسید.
 
درایو SSD 845DC EVO، محصول جدیدی از خانواده‌ی SSD است که عملکرد بی‌وقفه و بدون تأخیر دارد و برای پاسخ‌گویی به نیازهای رو به رشد در عرصه‌ی مدیریت اطلاعات، بهینه‌سازی شده است. این درایو جامد مجهز به تکنولوژی کلاس 10 نانومتری و حافظه‌های سه لایه است و سخت‌افزار و کنترل‌کننده‌ آن بر اساس مدل Samsung PM853T OEM که برای مراکز داده‌های عظیم ساخته شده، طراحی شده است.
 
این اولین محصول SSD مجهز به تکنولوژی ناند است که توسط سامسونگ عرضه شده است. تلفیق قابلیت ناند و SSD این درایوها را به برترین محصول از لحاظ مصرف کم انرژی همزمان با عملکرد فوق پیشرفته برای استفاده شرکت‌های کوچک و متوسط در بازار تبدیل کرده است.
 
محصول مذکور با ظرفیت‌های 240 گیگابایت، 480 گیگا بایت و 960 گیگابایت و سرعت دریافت اطلاعات معادل 530 مگابایت در ثانیه به بازار عرضه می‌شود. این در حالی است که حجم ورودی اطلاعاتی برابر 600 TBW را پشتیبانی می‌کند.
 
سامسونگ سرمایه‌گذاری در این محصول را با کمترین قیمت ممکن در نظر گرفته است که می‌تواند جایگزینی اصلاح شده مختص استفاده در مراکز داده‌ها برای محصولات مشابه که گران‌قیمت هستند، به شمار آید. سامسونگ مدعی است از آنجایی که در ساخت این درایوها از مواد متفاوتی استفاده شده است، اطلاعات ثبت شده در آن‌ها از سطح امنیت بالاتری برخوردار هستند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.