تلفن همراه

فناوری

گوشی

لبه تکنولوژی

June 20, 2014
18:57 جمعه، 30ام خردادماه 1393
کد خبر: 62816

اولین گوشی آمازون با 4دوربین و قابلیت تشخیص حرکت چشم معرفی شد

شرکت آمازون پس از مدت‌ها انتظار، گمانه‌زنی و شایعه‌پراکنی سرانجام نخستین گوشی هوشمند خود را با نام Fire Phone و با قابلیت‌های کاملا منحصر به‌فرد و استثنایی معرفی کرد.
 
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، گوشی هوشمند Fire Phone آمازون علاوه بر آنکه امکانات سخت‌افزاری قابل ملاحظه‌ای را در اختیار گرفته است، در بخش محتوا نیز بسیار غنی است و همچنین رابط کاربری منحصر به‌فرد سه‌بعدی آن که با نام Dynamic Perspective شناخته می‌شود، آن را از تمام گوشی‌های موجود در بازار جهانی مجزا می‌کند.
 
Close window
 
این رابط کاربری بسیار هوشمند ساخته شده است و بسته به اینکه شما در چه جهت و چه چیزی را مشاهده می‌کنید، تصاویر را به صورت سه‌بعدی پخش می‌کند. فناوری جدیدی که برای این گوشی هوشمند در نظر گرفته شده است می‌تواند حرکت چشمان شما را تشخیص دهد.
 
Close window
 
این اتفاق به کمک چهار دوربین دیجیتالی پیشرفته محقق می‌شود که در چهار گوشه دستگاه قرار گرفته‌اند و به تناسب حرکت چشمان افراد از خود عکس‌العمل نشان می‌دهند.
 
سیستم Dynamic Perspective تمامی حرکات پیرامون را تشخیص می‌دهد و به شما امکان می‌دهد با حرکت ساده گوشی اقدامات مختلفی انجام دهید. به عنوان مثال، شما می‌توانید گوشی را کج کنید تا اسکرول در مرورگر اینترنتی که باز کردید به پایین حرکت کند. این اتفاق داخل بازی یا هنگام خواندن کتاب‌های الکترونیکی هم استفاده می‌شود.
 
 
نخستین گوشی هوشمند شرکت آمازون نمایشگر لمسی 4.7 اینچی از نوع IPS دارد که تصاویر در آن با کیفیت 720 پیکسل به نمایش درمی‌آیند و از دیگر امکانات به کار رفته در آن می‌توان به پردازنده Snapdragon 800 با چهار هسته 2.2 گیگاهرتزی، پردازنده گرافیکی Adreno 330، رم 2 گیگابایتی و پشتیبانی از شبکه مخابراتی 4G LTE اشاره کرد.
 
روی نمایشگر گوشی سیستم محافظ Gorilla Glass 3 استفاده شده است و دوربین دیجیتالی دستگاه هم 13 مگاپیکسلی است.
 
Close window
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.