تلفن همراه

گوشی

June 21, 2014
6:34 شنبه، 31ام خردادماه 1393
کد خبر: 62832

گران‌ترین گوشی‌های بازار را بشناسید

قصد خرید گوشی دارید، اما نمی‌دانید کدام مدل را از کدام برند انتخاب کنید. بارها سایت‌های مختلف را زیر و رو کرده‌اید. به فروشگاه‌های مختلف سر زده‌اید. از هر برندی مدل‌های متفاوتی را انتخاب کرده اما هنوز هم سردرگم هستید. یکی دوربین 20 مگاپیکسلی دارد، اما صفحه نمایش‌‌اش رضایت‌تان را جلب نمی‌کند. دیگری پردازنده هشت هسته‌ای دارد، اما شنیده‌اید که خیلی داغ می‌شود. دیگری طراحی زیبایی دارد، ولی مگاپیکسل دوربین‌اش شکی در دلتان ایجاد کرده که نتوانید حرفه‌ای عکاسی کنید. دیگری طراحی، دوربین و صفحه نمایش عالی دارد، اما شنیده‌اید که پردازنده‌اش دو هسته‌ایست. پس از عهده کارها و بازی‌های شما برنمی‌آید. گزینه دیگری را انتخاب می‌کنید که وضوح صفحه نمایش‌اش عالی است اما خیلی شکننده به نظر می‌رسد. اگر جزو آن دسته از خریدارانی هستید که قیمت برای‌تان مهم نیست حتما این مطب را بخوانید.
 
آیفون 5S
آیفون 5S یکی از بهترین گوشی‌های هوشمندی است که هم‌اکنون در بازار موجود است. طراحی فوق‌العاده، دوربین 8 مگاپیکسلی با وضوح تصویر عالی و صفحه نمایشی که حتی زیر نور خورشید هم خللی در تماشای صفحه برای‌تان ایجاد نمی‌کند.
شاید شنیده باشید که این گوشی پردازنده دو هسته‌ای دارد و به نظرتان برسد که از پس بازی و برنامه‌های نرم‌افزاری‌‌تان برنمی‌آید. اما جالب است بدانید اگرچه تعداد هسته‌‌های پردازنده روی قدرت پردازش گوشی‌ موثر است، اما صددرصدد باعث افزایش سرعت و قدرت دستگاه نمی‌شود، بلکه در مواردی هم کارایی دستگاه را کاهش می‌دهد و انرژی و باتری بیشتری هم مصرف 
می‌کند.
از سوی دیگر آیفون به سیستم‌عامل iOS مجهز شده که یک پلات‌فورم حرفه‌ای است و کارهایی می‌توان با این گوشی انجام داد که شاید با گوشی‌های دیگر امکان‌ ‌پذیر نیست.
این گوشی در سه نسخه 16، 32 و 64 گیگابایتی عرضه شده، اما امکان ارتقای حافظه روی آن وجود 
ندارد.
آیفون 5S با قیمت بالاتر از دو میلیون تومان در بازار موجود است.
 HTC One M8
پیشنهاد بعدی One M8 اچ‌تی‌سی است. M8 طراحی فوق‌العاده‌ای دارد. صفحه نمایش 5 اینچی و پردازنده چهار هسته‌ای از ویژگی‌های این گوشی به شمار می‌‌‌رود.‌وضوح تصویر نمایشگر رضایت‌بخش است. همچنین از سوی دیگر اچ‌تی‌سی تدابیری برای دسترسی سریع به قابلیت‌های مختلف گوشی اندیشیده که می‌توان بدون فشردن کلید Power قفل صفحه را باز کرد و آیکون‌ها را به گونه‌ای تنظیم کرد که در صورت ضربه زدن به نمایشگر به سرعت قابل دیدن و دسترسی باشند.
دوربین این گوشی 4 مگاپیکسلی است. حتما تصور می‌کنید که کیفیت دوربین رضایت‌بخش نیست. اما اچ‌تی‌سی روی آن فناوری اولتراپیکسل قرار داده که کیفیت تصویری فوق‌العاده‌ای دارد.اچ‌تی‌سی روی این گوشی برنامه‌های نرم‌افزاری بی‌شماری قرار داده که عکاسی با این دستگاه را حرفه‌ای می‌کند.قیمت این گوشی دو میلیون و 200 هزار تومان است.
 
 Galaxy S5
گوشی بعدی که به شما پیشنهاد می‌کنیم، Galaxy S5 سامسونگ است.
سامسونگ روی گوشی‌های سری گلکسی صفحه نمایش SuperAMOLED قرار داده و به این ترتیب وضوح تصویر را بالا برده است. در واقع رزولوشن تصویری گوشی سری S را نمی‌توان با گوشی‌های دیگر مقایسه کرد.از سوی دیگر دوربین 16 مگاپیکسلی با ابزارهایی که در اختیار کاربر قرار می‌دهد، می‌توان عکس‌ها و ویدیوهای فوق‌العاده‌ای گرفت.
سامسونگ این گوشی را در دو نسخه 4 و 8 هسته‌ای ارایه کرده که به شما پیشنهاد می‌کنیم نسخه 4 هسته‌ای را انتخاب کنید، چون چهار هسته از پس همه کارهای گرافیکی و بازی برمی‌آید و نیازی به پردازش هشت هسته نیست چون زودتر عمر باتری گوشی هم تمام می‌شود.
این گوشی با قیمت یک میلیون و 800 هزار تومان در بازار موجود است.
 Galaxy Note3
اما اگر گوشی هوشمندی می‌خواهید که صفحه نمایش بزرگی برای تماشای ویدیو، خواندن کتاب، عکاسی، نقاشی و در نهایت نوشتن متن داشته باشد، گلکسی Note3 گزینه مناسبی است.این گوشی صفحه نمایش 7/5 اینچیSuper AMOLED دارد، بنابراین وضوح تصویر نمایشگر فوق‌العاده‌ است.
گوشی Note3 با دو پردازنده چهار و هشت هسته‌ای در بازار موجود است.
به علاوه سامسونگ برای گوشی‌های سری Note قلم در نظر گرفته که امکان دسترسی به همه قابلیت‌های گوشی را دارد. حتی می‌توان روی صفحه نمایش گوشی نقاشی کرد یا به شکل دست‌نویس مطلب نوشت.
دوربین هم 13 مگاپیکسلی است و می‌توان با امکاناتی که دارد عکس‌های خوبی گرفت.
این گوشی هم‌اکنون با قیمت حدود یک میلیون و 900 هزار تومان در بازار موجود است.
 
 Xperia Z2
شاید داشتن یک گوشی هوشمند و حرفه‌ای که بتوان در هر شرایطی حتی زیر دوش حمام از آن استفاده کرد، برای شما هم جالب باشد.
گوشی Z2 پیشرفته‌ترین و جدیدترین محصول سونی است. این گوشی به دوربین 7/20 مگاپیکسلی مجهز شده، پردازنده چهار هسته‌ای دارد و از صفحه نمایش IPS LCD برخوردار است.سونی بدنه گوشی را از ترکیب شیشه و فلز با قابلیت ضدآب ساخته، بنابراین شمایل زیبایی دارد.گوشی Z2 هم‌اکنون با قیمت حدود دو میلیون تومان در بازار موجود است. 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.