اپراتورها

تلفن همراه

رگولاتوری

June 21, 2014
13:18 شنبه، 31ام خردادماه 1393
کد خبر: 62844

انتظاری: پیوست فرهنگی نسل سه و چهار موبایل آماده شد/ مسئولیت استفاده از 3G برعهده کاربر

دبیر شورای عالی فضای مجازی از مراحل پایانی تدوین پیوست فرهنگی سرویس های نسل سوم و چهارم موبایل خبر داد و گفت: بزودی این پیوست فرهنگی تصویب و به اپراتورهای موبایل برای ارائه این خدمات، ابلاغ می شود.

محمد حسن انتظاری در گفتگو با مهر، در مورد آخرین وضعیت تدوین پیوست فرهنگی خدمات مرتبط با نسل سوم تلفن همراه و سایر خدمات دیجیتال تازه وارد به کشور اظهار داشت: کار جدی در زمینه تدوین پیوست فرهنگی در کارگروه ارتقای محتوای مرکز ملی فضای مجازی صورت گرفته و هم اکنون به جمع بندی نهایی در خصوص این پیوست فرهنگی رسیده ایم و این طرح، در مراحل پایانی قرار دارد.
 
وی از هماهنگی دیدگاهها در تدوین پیوست فرهنگی سرویس تماس تصویری موبایل خبر داد و گفت: موضوع پیوست فرهنگی برای خدمات موبایل، بحث جدی و مهمی بود که نظرات مختلف و گاهی متناقض نیز در این زمینه وجود داشت، در جلسات اول تدوین این آیین نامه، سعی کردیم با نزدیک کردن نظرات به هم، اختلاف برداشت از یک موضوع واحد را کم کنیم که این اتفاق افتاد اما تا حدی زمان برد.
 
انتظاری با تاکید براینکه به زودی پیوست فرهنگی را آماده ابلاغ می کنیم، افزود: این پیوست فرهنگی برای تمامی اپراتورهایی که قرار است نسل سوم و چهارم موبایل را ارائه کنند لازم الاجرا خواهد بود.
 
وی ادامه داد: پیوست فرهنگی طوری تدوین شده است که زیرساخت مناسبی برای سایر تکنولوژیهای تازه وارد و اپلیکیشن های موبایل باشد و به این ترتیب پس از ورود هر تکنولوژی، با اصلاحاتی در کلیات این پیوست، ارائه خدمات ممکن می شود.
 
دبیر شورای عالی فضای مجازی با بیان اینکه سعی کردیم در پیوست فرهنگی بحث های ایجابی را هم ببینیم و صرفا اقدامات سلبی نداشته باشیم خاطرنشان کرد: براساس آیین نامه تدوین شده، افراد باید با مسئولیت خودشان وارد شبکه های نسل سوم و چهارم شوند.
 
وی گفت: شورای عالی فضای مجازی این دیدگاه را ندارد که افراد قصد انجام کار مجرمانه دارند؛ ما در این پیوست با این دیدگاه جلو رفته ایم که بستری فراهم شود تا مردم به امور ارتباطی و نیازهایشان بپردازند. با این دید که این تکنولوژی ابزار جرم خواهد بود به موضوع نگاه نکرده ایم.
 
انتظاری افزود: اما برای افرادی که قصد دارند در این فضا، امور مجرمانه انجام دهند و از تکنولوژی با قصد و غرض مجرمانه سود می برند نیز ضوابطی دیده شده است که در حد معقول با آن برخورد صورت می گیرد؛ البته این باز هم به معنای بگیر و ببند نخواهد بود بلکه اقدامات مناسب و مرحله ای صورت خواهد گرفت.
 
وی گفت: تمامی سعی مان این است که به زودی این پیوست فرهنگی را ابلاغ کنیم؛ نباید با تاخیر در تدوین آیین نامه هایی از این دست، در استفاده از تکنولوژیها عقب بمانیم.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.