گوشی

June 22, 2014
8:52 یکشنبه، 1ام تیرماه 1393
کد خبر: 62855

چهار موبایلی که باید با آنها عکاسی کرد

دوربین‌ تلفن‌های همراه در حال پیشرفت هستند. حالا که دیگر تلفن‌های همراه همه کارایی‌های دوربین دیجیتال و کامپیوتر و هزاران کارایی دیگر را دارد، کم‌کم تولیدکنندگان تلفن‌همراه روی بهبود امکانات این وسیله ارتباطی تمرکز می‌کنند. در این میان نیاز خریداران تلفن‌همراه نیز در حال تغییر شکل دادن است؛ اگر تا چند سال پیش اینکه تلفن‌همراه دوربین داشته باشد برای کاربران جذاب بود امروز کارایی این دوربین‌ها برای بعضی از کاربران، به خصوص کسانی که عکاس هستند یا به عکاسی علاقه‌مندند تبدیل به یکی از معیارهای اصلی انتخاب گوشی تلفن‌همراه شده است. هفته گذشته Cnet نام چهار تلفن‌همراه را که با داشتن آنها یک دوربین دیجیتال کامل را در جیب خواهید گذاشت را منتشر کرد.
 
 
1 Apple iPhone 5s
جدا از اینکه این مدل آیفون چه تاثیری بر بازار گذاشت و چقدر محبوبیت کسب کرد و چه نقاطی ضعفی داشت، افزایش ندادن میزان وضوح دوربین در iPhone 5s نتوانست از میزان محبوبیت دوربین این مدل بین علاقه‌مندان به عکاسی کم کند. دوربین iPhone 5s هشت مگاپیکسلی است. اپل برای تولید این مدل به جای افزایش میزان وضوح، روی شفافیت و کاهش نویز تصاویر در نور کم کار کرده است. البته شکی نیست که تحولی که اپل در دوربین عکاسی خود در مدل iPhone 4s داد، زبانزد شد اما دوربین iPhone 5s نیز در حال حاضر یکی از بهترین دوربین‌ها را بین تلفن‌های همراه هوشمند دارد. گفته می‌شود اپل سطح لنز iPhone 5s را با کریستال یاقوت کبود پوشش داده است. در بین مواد شفاف، الماس تنها ماده‌ای است که سخت‌تر از کریستال یاقوت کبود است. این پوشش استحکام بیشتری به دوربین iPhone 5s در مقایسه با مدل‌های قبلی اپل داد.
هر چند عکاسی در نور شب و محیط‌های تاریک هنوز از ضعف‌های دوربین تلفن‌های همراه اپل است اما قابلیت‌هایی که دوربین مدل جدید اپل دارد این ضعف را پوشش داده است. از جمله این قابلیت‌ها می‌توان به فلاش LED و امکان گرفتن عکس‌های پانوراما با این گوشی اشاره کرد. 
2 Samsung Galaxy S4 Zoom
بعد از مدل Galaxy S4 سامسونگ تصمیم گرفت تلفن‌همراهی با تمرکز بر دوربین عکاسی‌اش به بازار ارایه کند. گواه این ادعا طراحیGalaxy S4 Zoom است که به دوربین عکاسی اندروییدی سامسونگ شباهت زیادی دارد. دوربین این تلفن‌همراه لنزی با زوم اپتیکال 10 برابر دارد. این دوربین 16 مگاپیکسلی دارای یک حلقه زوم روی لنز است که هنگام زوم کردن با یک نوار لغزنده صدایی شبیه به صدای لنز دوربین‌های دیجیتال هنگام زوم کردن دارد. سامسونگ از یک سنسور CMOS در دوربین این تلفن‌همراه استفاده کرده که 1.8 برابر از سنسور دوربین‌های تلفن‌همراه هوشمند دیگر بزرگ‌تر است. کاربران می‌توانند هنگام عکاسی از چهار حالت دستی، اتوماتیک، هوشمند و My Mood استفاده کنند. شاید عکاسی با تنظیم دستی یکی از لذت‌بخش‌ترین مودهای عکاسی برای کاربران باشد. چرا که می‌توانند تمام تنظیمات دوربین را بسته به علاقه و نوع عکس خودشان تغییر دهند. از میزان نور گرفته تا سرعت شاتر. بین کاربران دسته‌ای هم هستند که مایلند از بهترین تنظیمات گوشی در کمترین زمان ممکن استفاده کنند. آنها می‌توانند در مود هوشمند از 26 حالت از پیش تعیین شده استفاده کنند.
3 Nokia Lumia 1020
هنگامی که نوکیا این مدل را به بازار عرضه کرد، پرچمدار تلفن‌های همراه دوربین محور شد. نوکیا برای اولین بار در زمان خود تلفن‌همراهی با دوربین 41 مگاپیکسلی به بازار ارایه داد. این دوربین به لنزهای شش عنصر ZEISS نوری، تثبیت کننده تصویر اپتیکال ثانویه (OIS)، سنسور روشن پشت، زوم 3 برابر، فلاش LED، و فلاش زنون مجهز است. تصور گرفته شده با این دوربین بسیار واضح است و ما را قادر به دیدن ریزترین جزییات موجود در پس زمینه تصویر می‌کند. 
 آنچه در کنار این دوربین نظر کاربران را به خود جلب کرد، برنامه‌هایی است که روی گوشی وجود داشت. از جمله این برنامه‌ها می‌توان به برنامه Pro Cam اشاره کرد که دارای مجموعه گسترده‌ای از ویژگی‌های مورد نیاز کاربر است. از جمله تنظیماتی که در کنترل کاربر است می‌توان به سرعت شاتر، ISO، فوکوس، بالانس سفید و کنترل نمایش اشاره کرد. این همان تنظیماتی است که عکاسان حرفه‌ای دوست دارند در اختیارشان باشد.
در کنار Pro Cam برنامه Smart Cam نیز امکان استفاده از حالات متنوع عکاسی را فراهم می‌کند. حالاتی مانند بهترین تصویر (Best Shot) برای بهترین عکس در توالی تصاویر گرفته شده، اکشن شات (Action Shot) برای تصویر جالب که همه چیز را جهت تولید اکشن می‌پوشاند، تصویر تاکید حرکت (Emphasize Motion) که همه چیز جز مناطق خاص را جهت تاکید بر حرکت، تیره می‌کند، تصویر کامل (Perfect Shot) که ارایه دهنده جزییات دقیق انسان‌ها در تصویر است و تصاویر حذف شده (Remove Shot) با توانایی پاک کردن هر گونه چیزهای ناخواسته که شما علاقه‌ای به وجود آن در تصویرهای خود ندارید.
دقت و وضوح تنها مختص به عکاسی با این دوربین نیست. فیلمبرداری با دوربین این موبایل نیز تصاویری با کیفیت به دست می‌دهد. در کنار تصاویر با کیفیت، رنگ‌های زنده و شفافیت، کاربران این تلفن‌همراه را راضی می‌کند.
4 Samsung Galaxy S5
برند سامسونگ از نظر عکاسی هنگامی در دنیای تلفن‌های همراه درخشید که مدل Galaxy S4 را عرضه کرد. حالا سامسونگ در مدل جدید خود وضوح دوربین را از مدل ۱۳ مگاپیکسلی قبلی به ۱۶ مگاپیکسل ارتقا داده است. در Galaxy S5 سرعت عکاسی افزایش پیدا کرده است؛ زمان فوکوس اتوماتیک در دوربین این گوشی به 0.3 ثانیه رسیده است. تغییر فوکوس یکی از ویژگی‌های جالبی است که عکاسی با این تلفن‌همراه را جذاب کرده. کاربرانی که با دوربین Galaxy S5 در محیط تاریک عکاسی می‌کنند دیگر نباید نگران کیفیت عکس‌های خود باشند. ویرایش عکس نیز در این مدل تلفن‌همراه بهبود پیدا کرده است. یکی دیگر از ویژگی‌های دوربین این مدل تلفن‌همراه، فیلمبرداری با کیفیت HD و نیز فیلمبرداری K4 است و کاربر در حین فیلمبرداری امکان فوکوس لمسی و بزرگنمایی هم خواهد داشت. دوربین جلویی این موبایل نیز ۲ مگاپیکسلی است.
اما در کنار بهبود کیفیت عکس و سرعت عکاسی، دسترسی به دوربین در Galaxy S5 نیز سریع‌تر شده است. هنگامیکه صفحه قفل است بدون باز کردن قفل گوشی می‌توانید با کشیدن انگشت خود به سمت چپ به راحتی با دوربین خود کار کنید.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.