فناوری اطلاعات

بازار تبلیغات آنلاین ویدیویی، پررونق‌تر از آگهی‌های تلویزیونی است

این روزها فعالان دنیای تبلیغات توجه زیادی به دنیای ویدیوی‌های آنلاین نشان می‌دهند و معتقدند کارآیی این ابزار از تمامی رقبای سنتی و جدید بیشتر است.
 
به گزارش فارس به نقل از بیزینس اینسایدر، یافته‌های موسسه پژوهشی بی آی اینتلیجنس از رشد سالانه 19.5 درصدی درآمد ناشی از ویدیوهای تبلیغاتی تا سال 2016 خبر می‌دهد.
 
این رشد درآمدی در مورد تبلیغات تلویزیونی منفی است. به عبارت دیگر تا سال 2016 درآمد ناشی از تبلیغات تلویزیونی برای آگهی دهندگان هر سال 2.8 درصد کاهش خواهد یافت. این کاهش در مورد تبلیغات در روزنامه ها 13.9 درصد و در مورد رادیو 16.8 درصد است که نشان می دهد استفاده از این دو رسانه سنتی برای تبلیغات دیگر کارآیی چندانی ندارد.
 
در این میان تنها یک پلاتفورم برای تبلیغات کارآیی بیشتری در مقایسه با ویدیوهای آنلاین دارد و آن تلفن همراه است . درآمد ناشی از تبلیغات همراه هر سال 120.2 درصد رشد خواهد کرد. درآمد تبلیغاتی لینک‌های به نمایش درآمده در موتور جستجوها پس از  جستجوی کلمات مرتبط هم تا سال 2016 سالانه 8.6 درصد بیشتر خواهد شد.
 
درآمد ناشی از تبلیغات آنلاین ویدیویی از 2.8 میلیارد دلار در سال 2013 به 5 میلیارد دلار در سال 2016 افزایش می یابد. اگر چه این نوع تبلیغات فعلا از نمونه های رقیب پرهزینه تر هستند، اما این هزینه ها به تدریج در حال کاهش است.
 
 

​​