گوشی

June 23, 2014
10:52 دوشنبه، 2ام تیرماه 1393
کد خبر: 62888

5 موضوعی که راجع به گوشی‌ هوشمند نمی‌دانید

گوشی‌های هوشمند دستگاه‌های شگفت‌انگیزی هستند که زندگی افراد را تسهیل کرده‌اند. با این گوشی‌ها می‌توان کارهای فوق‌العاده‌ای انجام داد که بسیاری از افراد درباره آنها نمی‌دانند. مطمئنا می‌دانید که می‌توانید با گوشی‌های هوشمند بازی کنید، موسیقی و فیلم تماشا کنید یا در وب مرورگری کنید اما در این گزارش به مواردی می‌پردازیم که شاید بسیاری از کاربران ندانند که گوشی هوشمندشان چه قابلیت‌هایی دارد.
 
 آیا می‌دانید که با گوشی می‌توان اتومبیل‌ را روشن کرد؟!
گوشی‌های هوشمند علاوه بر روشن کردن اتومبیل، می‌توانند درهای خودرو را قفل یا باز کرده و می‌توانید از گوشی موبایل‌تان همانند یک دستگاه کنترل از راه دور استفاده کنید.
بر این اساس تعدادی برنامه نرم‌افزاری برای گوشی‌های هوشمند ارایه شده که امکان کنترل اتومبیل را فراهم می‌کند.
Viper Smartstart یکی از برنامه‌های محبوبی است که این امکان را برای گوشی‌های هوشمند فراهم کرده است.
 
 آیا می‌دانید با گوشی می‌توان اطلاعات آهنگ‌ها را درآورد؟!
گوشی‌های موبایل با وجود نرم‌افزارهایی که برای آنها ارایه شده، به یک کلکسیون موسیقی شخصی تبدیل شده‌اند.
گاهی اتفاق می‌افتد که رادیو را ناخودآگاه روشن می‌کنیم اما آهنگی پخش می‌کند که دلخواه‌‌تان نیست. اما تعدادی برنامه‌های موبایلی ارایه شده که قادر است تشخیص دهد که شما بیشتر چه آهنگ‌هایی گوش می‌کنید و به چه موسیقی علاقه دارید.
از این نوع برنامه‌ها می‌توان Shazam یا SoundHound را نام برد که قادر به تشخیص آهنگ‌های مورد علاقه شماست و گوشی را به یک کلکسیون موسیقی مورد دلخواه تبدیل کند.
 
 آیا می‌دانید که گوشی هوشمند یک ابزار اندازه‌گیری است؟
گوشی هوشمند شما ممکن است در لیست ابزارها قرار نگیرد، اما از این دستگاه بیش از آنچه که فکر می‌کنید می‌توانید بهره ببرید.
گاهی به سرعت لازم است که سطحی را اندازه گیری کنید اما ابزاری در دسترس‌تان نیست که بتوان با آن این کار را انجام داد. اما گوشی‌های هوشمند دستگاه‌هایی هستند که می‌توان از آنها به عنوان یک ابزار برای اندازه‌گیری استفاده کرد.
فقط کافی است که نرم‌افزارهای خاصی روی دستگاه نصب شود تا بتوان به سرعت اجسام و سطوح مختلف را اندازه‌گیری کرد.
 
 آیا می‌دانید گوشی هوشمند سرعت سنج است؟
واقعا شگفت انگیز است که بتوان با دانلود نرم‌افزاری مثل Speed Gun روی گوشی‌های هوشمند بتوان یک جسم خاص را تشخیص داده و سرعت آن را اندازه‌گیری کرد. مثلا دوستان‌تان ادعا می‌کنند که با سرعت خاصی قادر به دویدن هستند، به این ترتیب شما می‌توانید با اندازه‌‌گیری سرعتش هنگام دویدن ادعایش را ثابت یا آن را نقض کنید.
 
 آیا می‌دانید با گوشی می‌توان خرید ارزان داشت؟
نرم‌افزارهایی همچون ShopSavvy و Amazinger Compare Prices وجود دارند که به شما اجازه می‌دهند بارکدی را از یک محصول خاص اسکن کرده و سپس هنگام خرید بتوانید لیستی از محصولی که مد نظرتان است را یافته و کمترین قیمت را به شما پیشنهاد دهد.
بنابراین لازم نیست که برای هر محصولی که می‌خواهید خریداری کنید، بهای زیادی بپردازید.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.