سیستم‌عامل و نرم‌افزار

June 23, 2014
12:06 دوشنبه، 2ام تیرماه 1393
کد خبر: 62891

علاقه توسعه‏‌دهندگان نرم‌‏افزار به پلت‏فرم‌‏های PaaS در حال افزایش است

نتایج یک مطالعه نشان می‌‏دهد علاقه توسعه‏‌دهندگان نرم‌‏افزار به پلت‏فرم‌‏های پردازش ابری (PaaS) در حال افزایش است.
 
به گزارش وب‏سایت zdnet، استفاده از راهکارهای PaaS (پلت‏فرم‏های عرضه‏شده در قالب خدمات) در میان توسعه‏دهندگان نرم‏افزار در حال افزایش است. این یافته مطالعه‏ای است که با حمایت شرکت پراگرس (Progress) انجام شده است. در این مطالعه که در میان ۷۰۰ نفر از متخصصان آی‏تی انجام شده است، ۷۰ درصد پاسخگویان گفته‏اند از راهکارهای تحت PaaS برای توسعه نرم‏افزار استفاده کرده‏اند و یا قصد دارند در آینده استفاده کنند. با این همه فقط ۱۸ درصد از آنها گفته‏اند که بیش از یک سال است که از این پلت‏فرم استفاده می‏کنند. این یافته نشان می‏دهد استفاده از پلت‏فرم‏ PaaS برای توسعه نرم‏افزار در یک سال گذشته رشد قابل توجهی داشته است.
 
راهکارهای تحت این پلت‏فرم زمینه دسترسی توسعه‏دهندگان نرم‏افزار به ابزارها، پلت‏فرم‏ها، پایگاه‏های داده و میان‏افزارهای شرکت‏های عرضه‏کننده فناوری‏‌های پردازش ابری عمومی (مثل مایکروسافت، آمازون و راک‏اسپیس) و فناوری‏‌های پردازش ابری خصوصی (مثل خدماتی که تحت پلت‏فرم‏‌های اوپن‌‏استاک و یا اوکالیپتوس (Eucalyptus)) را فراهم می‌‏کند.
در این مطالعه مزایای استفاده از پلت‏فرم‌‏های PaaS از نظر پاسخگویان نیز بررسی شده است. ۵۴ درصد گفته‌‏اند کاهش مقیاس زمانی لازم برای توسعه نرم‌‏افزار از جمله مهم‌ترین مزایای این فناوری است. ۵۱ درصد نیز به کاهش هزینه توسعه نرم‏‌افزار اشاره کرده‌‏اند. ۴۷ درصد نیز افزایش ظرفیت نوآوری را یکی از مزایای این فناوری دانسته‌‏اند. برآوردهایی که توسط پژوهشگران در این مطالعه انجام شده است نشان می‌‏دهد هر کدام از کسب و کارهای تجاری قصد دارند امسال به طور متوسط بیش از ۲۶۰ هزار دلار در حوزه پلت‏فرم‏‌های تحت پردازش ابری PaaS سرمایه‌‏گذاری کنند.
پاسخگویان همچنین گفته‌‏اند انتظار دارند شرکت متبوع آنها سالانه حداکثر ۳ نرم‌‏افزار تحت PaaS را روانه بازار کند. بر اساس یافته‏‌های این مطالعه به طور متوسط شش ماه طول می‌‏کشد تا هر کدام از این نرم‌‏افزار توسعه یابد و مورد استفاده قرار گیرد. ۸۵ درصد از پاسخگویان گفته‏‌اند تقاضاهای درون‏‌سازمانی برای توسعه و استفاده از این‌گونه نرم‌‏افزارها در حال افزایش است. ۴۳ درصد نیز گفته‌‏اند سطوح بالای مدیریتی سازمان‌‏های متبوع آنها برای استفاده از این پلت‏فرم‏‌ها اصرار می‌‏ورزند.
یکی دیگر از یافته‏‌های جالب این مطالعه این است که کاربران پلت‏فرم‌‏های PaaS علاقه بیشتری به استفاده از زبان‏‌های برنامه‌‏نویسی جدید دارند. ۵۲ درصد از پاسخ‌گویان گفته‌‏اند سازمان‏‌های متبوع آنها قصد دارند در عرض ۳ سال آینده از زبان‏‌های برنامه‌‏نویسی جدیدی استفاده کنند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.