سیستم‌عامل و نرم‌افزار

June 23, 2014
12:10 دوشنبه، 2ام تیرماه 1393
کد خبر: 62894

کاهش ۳ میلیارد دلاری ثروت خالص مدیر عامل اوراکل

وب‏سایت فوربس در گزارشی ادعا کرده است کاهش سود شرکت اوراکل باعث شده است ثروت خالص لری الیسون، مدیر عامل این شرکت حدود ۳ میلیارد دلار کاهش یابد.
 
به گزارش Forbes، انتشار گزارش مالی سه ماهه چهارم سال مالی ۲۰۱۴ اوراکل باعث کاهش ۶.۵ درصدی ارزش سهام این شرکت شده است. درآمد اوراکل در این دوره ۲۰۰ میلیون دلار کمتر از میزان پیش‏‌بینی شده بود و سود هر سهم نیز در این دوره ۴ درصد کمتر از سود پیش‌‏بینی شده بوده است. لری الیسون، مدیر عامل اوراکل هم‌‏اکنون ۲۴ درصد سهام این شرکت را در اختیار دارد. الیسون که در میان مدیران شرکت‌‏های سهامی عام پردرآمدترین مدیرعامل شناخته می‏‌شود، در سال ۲۰۱۳ حدود ۷۷ میلیون دلار درآمد داشته است.
بر اساس این گزارش، کاهش سود شرکت اوراکل در پایان سال مالی ۲۰۱۴ ممکن است باعث شود ارزش این شرکت در بازار حدود ۱۲.۴ میلیارد دلار کاهش یابد و لری الیسون نیز در این میان ۳ میلیارد دلار متضرر شود. اوراکل تا قبل از اعلام گزارش درآمدی اخیر توانسته بود با یک حاشیه سود ۲۹ درصدی ارزش کل سرمایه‌‏های خود در بازار را به ۱۹۰ میلیارد دلار برساند.
 
شرکت اوراکل که تلاش می‏‌کند جایگاه خود در بازار نرم‏‌افزارهای تحت فناوری پردازش ابری (SaaS) را به مرور مستحکم کند، در سه ماهه پایانی سال مالی خود توانسته بود درآمدهای حاصل از فروش محصولات ابری (SaaS، IaaS و PaaS) را تا اندازه قابل توجهی افزایش دهد. تحلیل‏‌گران معتقدند اگر اوراکل در برنامه خود برای حرکت به سمت محصولات SaaS جدی باشد، در کوتاه مدت متضرر خواهد شد، اما چنان‌که نتایج مطالعه اخیر شرکت ادوبی سیستم نشان می‏‌دهد سرمایه‏‏‌گذاران در نهایت به شرکت‏‌هایی که مرحله گذار به سمت فناوری‏‌های پردازش ابری را با موفقیت طی کنند، پاداش خواهند داد. این بدان معنا است که لری الیسون در بلندمدت خواهد توانست با تحمل ضررهای کوتاه‏‌مدت کاهش ثروت خالص خود را جبران کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.