سخت‌افزار

June 24, 2014
2:23 سه شنبه، 3ام تیرماه 1393
کد خبر: 62899

بررسی کاربرد عینک گوگل در عملیات نظامی

رایورز: امروزه کاربردهای گوناگون و چندمنظوره‌ای برای عینک گوگل (Google Glass) مطرح می‌شود و این طور که پیداست روز‌به‌روز قابلیت‌های این ابزار پوشیدنی در حال افزایش است. در گزارشی جدید عنوان شده که ارتش آمریکا مشغول بررسی امکان به‌کارگیری عینک گوگل در میدان‌های نبرد است. تیم تحقیقاتی یکی از شاخه‌های نیروی هوایی آمریکا موسوم بهBATMAN، در پایگاه نیروی هوایی رایت پترسون واقع در شهر دیتون در ایالت اوهایو، در حال بررسی کاربردهای نظامی عینک گوگل است. به نظر می‌رسد نتایج به‌دست آمده رضایت‌بخش بوده است. 
 
 
قابلیت ردیابی بسیار پایین، استتار عالی و نیاز به انرژی بسیار کم، از جمله قابلیت‌های مثبت عینک گوگل جهت مصارف نظامی محسوب می‌شود. 
کارشناسان بر این باورند از آنجا که عینک گوگل مانع دید نمی‌شود و دسترسی بسیار سریعی به اطلاعات دارد، آن را برای عملیات نظامی مناسب ساخته است. 
از جمله کاربردهای احتمالی گوگل گلس در جنگ‌ها می‌توان به ایفای نقش کنترلگر هوایی خط مقدم و انجام عملیات جست‌وجو و نجات اشاره کرد. 
براساس این گزارش، تیم تحقیقاتیBATMAN در حال تولید نرم‌افزار ویژه‌ای است تا از طریق به‌کارگیری آن در سیستم عامل عینک‌ها، قابلیت‌های ویژه‌ای به این ابزار بیفزاید. 
طبق برخی گزارش‌ها، شرکت هواپیمایی ویرجین آتلانتیک نیز به تست عینک‌های هوشمند روی آورده است. البته این عینک‌ها، Vuzix هستند نه گوگل گلس. 
این عینک توسط شرکتی به همین نام که جزو سازندگان ابزارهای پوشیدنی تعاملی به شمار می‌رود، تولید می‌شود. صاحب‌نظران، Vuzix را رقیبی برای گوگل گلس به شمار می‌آورند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.