تلفن همراه

گوشی

June 24, 2014
10:31 سه شنبه، 3ام تیرماه 1393
کد خبر: 62917

هواوی پرچمدار جدید خود را معرفی کرد: Honor 6

همانطور که از مدتی قبل انتظار می‌رفت، ساعاتی پیش هواوی با برگزاری مراسمی به شکل رسمی از Honor 6 پرچمدار جدید خود رونمایی کرد. 
 
 
این گوشی که پیش‌تر با نام Mulan سر از شایعات اینترنتی در آورده بود حالا با ویژگی‌های بسیار قابل توجه به جنگ رقبایی قوی چون گلکسی S5 و آیفون 5s آمده است. حداقل خود هواوی ادعای آن را دارد و بارها و بارها در طول مراسم با نشان‌دادن اسلایدهای مقایسه ای میان ویژگی‌های Honor 6 با دو گوشی یاد شده در صدد نشان دادن برتری خود بود.
 
 
هواوی در این ادعای خود صادق باشد یا نه تا مدتی دیگر و با ورود این گوشی صحت و سقم ادعای این شرکت روشن خواهد شد. اما برویم سراغ خود گوشی…
 
Honor 6 با یک صفحه نمایش 5 اینچی 1080p به میدان آمده که ضخامت حاشیه دور صفحه نمایش آن تنها 2.86 میلیمتر و اندازه کلی آن 139.8×68.8×6.5 میلی متر می‌باشد که با این حساب این گوشی توانسته نسبت  صفحه نمایش به اندازه گوشی 75.7 درصد را برای خود ثبت کند. هواوی نتوانست پس از ارائه این ویژگی جلوی خود را بگیرد و این ویژگی‌ها را با دو رقیب خود گلکسی S5 و آیفون 5s نیز مقایسه کرد.
 
 
با فریمی ساخته شده از آلیاژ آلومینیوم، وزن Honor 6 تنها 135 گرم است که 10 گرم کمتر از گلکسی S5 می‌باشد.
 
همانطور که قبلا مشخص شده بود Honor 6 به یک چیپست فوق قدرتمند Kirin 920 هشت هسته ای مجهز است که بر پایه معماری big.LITTLE شامل چهار Cortex A15 و چهار Cortex A7 و یک پردازنده گرافیکی Mali T628 می‌باشد. این چیپست در تست‌های انجام شده حتی توانسته از بهترین مدل این دوران یعنی اسنپ‌دراگون 805 نیز عملکرد بهتری را از خود نشان دهد و قادر است تا سرعت‌های اینترنتی 300 Mbps را پشتیبانی کند.
 
 
هواوی Honor 6 همچنین دارای سه گیگابایت رم می‌باشد و با حافظه‌های 16 و 32 گیگابایتی ارائه خواهد شد. علاوه بر این پشتیبانی از میکرو اس دی نیز خیال خریدار را برای افزایش حافظه راحت می‌کند.
 
در میانه کنفرانس هواوی با نشان دادن اسلایدی ادعا کرد که سیستم ذخیره انرژی پرچمدار جدید خود بسیار بهتر از گلکسی S5 و آیفون 5s عمل می‌کند. سپس مقایسه‌ای نیز میان میزان کنتراست برتر خود با دو مدل ذکر شده داشت.
 
 
در عقب این گوشی یک دوربین 13 مگاپیکسلی جاسازی شده و در جلو نیز یک مدل 5 مگاپیکسلی جهت ثبت سلفی‌های با کیفیت قرار داده شده است. بر روی Honor 6 اندروید 4.4.2 با رابط کاربری اختصاصی هواوی Emotion 2.3 نصب شده است.
 
قیمت و زمان ارائه آن به بازار در حال حاضر از سوی هواوی اعلام نشده است. در صورت اعلام و همچنین انتشار تصاویر رسمی Honor 6، این خبر آپدیت خواهد شد.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.