اپراتورها

تلفن همراه

رگولاتوری

June 24, 2014
10:53 سه شنبه، 3ام تیرماه 1393
کد خبر: 62921

رایتل خواستار دریافت غرامت به علت قطع مکالمه تصویری و انحصار یکساله برای این سرویس شد

مدیرعامل اپراتور سوم موبایل خواستار دریافت غرامت بابت منع ارائه سرویس تماس تصویری و نیز مهلت یک ساله انحصار از سوی سازمان تنظیم مقررات برای ارائه این سرویس در کشور شد.
 
 
مجید صدری در نشست خبری گفت: کمیته ای متشکل از رایتل و سازمان تنظیم مقررات ارتباطات در حال بررسی ابعاد درخواست رایتل برای غرامت از محل ضرر و زیان لغو سرویس تماس تصویری هستند که در صورت موافقت برای پرداخت غرامت، رایتل به کاربران موبایل نیز بابت عدم ارائه این سرویس، خسارت پرداخت خواهد کرد.
 
وی همچنین از وزارت ارتباطات و سازمان تنظیم مقررات ارتباطات خواست به دلیل آنکه ارائه سرویس تماس تصویری در یک سال اخیر توسط این اپراتور منع شده است این اپراتور یک سال دیگر نیز به صورت انحصاری خدمات تماس تصویری ارائه کند و سایر اپراتورهایی که وارد عرصه 3G می شوند سرویس تماس تصویری را ارائه ندهند.
 
وی همچنین در خصوص برقراری تماس تصویری رایتل گفت: طبق گفته دبیر شورای عالی فضای مجازی که اعلام کرد این سرویس به زودی راه‌اندازی می‌شود امیدوارم پیش از ماه رمضان تماس تصویری راه‌اندازی شود.
 
صدری از ارسال نامه‌ای به رئیس رگولاتوری برای اجازه مجوز راه اندازی تماس تصویری برای خانواده‌ها خبر داد و افزود: همچنین منتظر مجوز شورایعالی فضای مجازی هستیم و علی‌رغم مذاکرات زیادی که با آقای انتظاری داشته‌ایم دوستان برای ما دیر تصمیم می‌گیرند.
 
راه اندازی اینترنت وای فای در مشهد
 
مدیرعامل رایتل از راه اندازی فاز نخست اینترنت وای فای در حرم مطهر امام رضا (ع) خبر داد و گفت: این سرویس در تهران و قم نیز در حال اجرا است. به نحوی که هم اکنون پایلوت این پروژه در پارک نهج البلاغه تهران، باشگاه انقلاب، حرم حضرت معصومه (س) در شهر مقدس قم نیز راه اندازی شده است.
 
محاسبه هزینه اینترنت در رومینگ ملی با نرخ آزاد
 
مدیرعامل رایتل با بیان اینکه 80 درصد مشترکان رایتل، مشترک سیم‌کارت دیتا هستند گفت: با ورود مشترکان رایتل به شبکه اپراتورهای دیگر در رومینگ ملی، بسته‌های اینترنت مشترکان غیرفعال و هزینه اینترنت یراساس نرخ‌ آزاد محاسبه می‌شود.
 
‌وی با بیان اینکه هم اکنون و با کاهش تعرفه سیم کارتهای رایتل، قیمت مکالمه در هنگام استفاده از رومینگ ملی یکسان است ادامه داد: مصرف اینترنت در جایی که از شبکه رایتل استفاده می‌شود از نسل 3 و در جایی که از شبکه دیگر اپراتورها استفاده می‌شود از نسل 2 خواهد بود.
 
مدیرعامل رایتل با اشاره به کاهش تعرفه‌ دیتای سیم کارتهای نسل سوم گفت: در گذشته یک گیگابایت اینترنت 50 هزار تومان قیمت داشت و اکنون این قیمت به 8 هزار تومان رسیده است؛ همچنین به تازگی قیمت مصرف آزاد اینترنت از کیلوبایتی نیم ریال به کیلوبایتی 35 صدم ریال کاهش یافته که این قیمت اینترنت برای تمام لحظات اعمال شده و فقط مختص رومینگ ملی نیست.
 
وی با بیان اینکه در مناطقی که مشترکان برای دیتای اینترنت از شبکه رومینگ ملی استفاده می کنند به آنها هشدار داده می‌شود خاطرنشان کرد: بسته‌های اینترنت رایتل تنها در هنگام استفاده از شبکه رایتل فعال است و پس از ورود مشترک به شبکه اپراتورهای دیگر، هزینه اینترنت با نرخ آزاد محاسبه می‌شود.
 
صدری آمار مشترکان رایتل را یک میلیون و 650 هزار مشترک فعال اعلام کرد و گفت: در مجموع 3 میلیون سیم کارت رایتل به فروش رفته است.
 
برقراری پیامک بین الملل رایتل
 
مدیرعامل رایتل از برقراری‌ رومینگ بین‌الملل با اپراتور اتصالات امارات خبر داد و گفت: در همین حال به زودی رومینگ بین‌الملل با 600 اپراتور دیگر نیز برقرار می‌شود؛ علاوه بر اینکه با برخی کشورها از جمله عراق، سوریه، عربستان و ترکیه به صورت مستقیم وارد مذاکره شده‌ایم و از هفته گذشته نیز پیامک بین‌الملل رایتل برقرار شده است.
 
صدری در مورد وضعیت برقراری رومینگ ملی از 10 روز گذشته تاکنون گفت: در 10 روز گذشته 20 هزار نفر از مشترکان رایتل از شبکه همراه اول و  19 هزار نفر از شبکه ایرانسل استفاده کرده‌اند و این تعداد هر روز بیشتر می‌شود و در مجموع 100 هزار نفر در 10 روز از رومینگ ملی استفاده کرده‌اند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.