تلفن همراه

گوشی

June 25, 2014
7:19 چهارشنبه، 4ام تیرماه 1393
کد خبر: 62932

تابستان به بازار موبایل رونق داد

با آغاز تعطیلات تابستان خرید و فروش گوشی در بازار موبایل رونق گرفت.
 
 
معمولا از اوایل سال و بعد از تعطیلات نوروز تا اواخر بهار، بازار تلفن همراه رونق چندانی ندارد، زیرا اکثر خریداران پیش از عید محصولات مورد نیاز خود را خریداری کرده‌اند.گوشی موبایل هم در رده محصولاتی قرار می‌گیرد که معمولا افراد پیش از تعطیلات نوروز در سبد خرید خود قرار می‌دهند، و معمولا سه ماهه ابتدایی سال کمتر کسی سراغ خرید گوشی می‌رود.
بر اساس گزارش فعالان بازار، با آغاز فصل تابستان و تعطیل شدن مدارس بسیاری از والدین شروع به خرید گوشی برای فرزندان‌شان می‌کنند و امسال همانند گذشته پس از تعطیلی مدارس بازار موبایل رونق گرفته است.
 
 افزایش فروش گوشی‌های میان‌رده
در این میان گوشی‌های هوشمند میان‌رده که قیمتی حدود 400 تا 700 هزار تومان دارند از استقبال زیادی برخوردار شده‌اند.
بر این اساس گوشی‌های Xperia L و Xperia C سونی، گوشی‌های سری Y و G هوواوی و سری Desire  اچ‌تی‌سی با فروش خوبی روبه‌رو شده‌اند.
 
 رونق دوباره گوشی‌های نوکیا
در حالی که از یکی دو سال گذشته فروش گوشی‌های نوکیا در بازار ایران کمرنگ شده بود، با عرضه گوشی‌های سری X که با سیستم‌عامل آندرویید راهی بازار شده‌اند، رونقی دوباره گرفته است.
این گوشی‌ها که قیمت مناسبی دارند و از ویژگی‌های خوبی پشتیبانی می‌کنند توانسته نظر بسیاری از کاربران به ویژه نوجوانان را به خود جلب کند. فروشندگان بازار یکی از دلایل محبوبیت گوشی‌های نوکیا را تنوع رنگی آن می‌دانند.از سوی دیگر به تازگی گوشی‌های سری لومیای نوکیا هم که با سیستم‌عامل ویندوزفون در بازار موجودند، مورد استقبال بسیاری از کاربران قرار گرفته و از فروش خوبی برخوردار شده‌اند.
بر اساس گزارش فعالان بازار، گوشی‌های نوکیا علاوه بر امکانات متنوع، از بدنه مقاومی هم برخوردارند و بسیاری از کاربران تجربه کار با این دستگاه‌ها را از قدیم داشته‌اند.
 
 استقبال از برندهای تازه وارد
اما به تازگی برندهای جدیدی وارد بازار شده‌اند که بسیاری از افراد شناختی راجع به آنها ندارند، اما به تازگی از فروش خوبی برخوردار شده‌اند.
Prestigio یکی از برندهای جدیدی است که با تبلیغاتی که از سوی فروشندگان می‌شود از فروش خوبی برخوردار شده است.
گوشی‌های این برند با توجه به امکاناتی که دارند، از قیمت‌ خوبی هم برخوردارند بنابراین در بسیاری از فروشگاه‌ها به خریداران توصیه می‌شود که به جای اینکه یک گوشی ساده و معمولی بخرند، یکی از گوشی‌های هوشمند این برند را با امکانات زیاد و قیمت کم خریداری کنند.
 
 آیفون همچنان در صدر
با وجود قیمت بالایی که گوشی آیفون دارد و نسبت به سایر گوشی‌های بازار با نوسان قیمتی بیشتری همراه است، اما همچنان در رده پرفروش‌ترین گوشی‌های بازار قرار دارد.
حتی در طول فصل بهار هم که بازار رونق خوبی نداشت، فروش گوشی آیفون خوب بود.
به گفته فعالان بازار، گوشی‌های آیفون در بازار حکم طلا را دارد، بنابراین هر زمان که کاربران قصد فروش آن را داشته باشند، چه گوشی‌های نو و چه دست دوم آن مشتری خود را دارند و همیشه با قیمت بالایی خرید و فروش می‌شوند.
بازار ایران هم همانند سایر بازارهای دنیا، گوشی‌های آیفون مخصوص قشر خاصی نیست و از نوجوانان و افراد کم‌ سن و سال گرفته تا افراد مسن، زنان و مردان و مدیران و بازاریان طرفداران زیادی دارد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.