اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

June 25, 2014
8:07 چهارشنبه، 4ام تیرماه 1393
کد خبر: 62946

گوگل خدمات جدیدی در حوزه ثبت دامین عرضه می‏‌کند

Colourful web address URL bar in blueشرکت گوگل قصد دارد خدمات جدیدی در حوزه ثبت نام دامنه‏‌های اینترنتی عرضه کند.
 
به گزارش وب‏سایت theinquirer، این به کاربران اجازه می‌‏دهد نام وب‏سایت‏های خود را از همان شرکتی که درباره جایگاه و محل قرار گرفتن نام وب‏سایت‏ها در نتایج جستجوی اینترنتی تصمیم می‏‌گیرد، خریداری کنند. گوگل در این زمینه با چهار شرکت سازنده وب‏سایت (اسکوایر اسپیس، ویکس، ویبلی و شاپیفی) همکاری می‏‌کند. عرضه این خدمات به این معنا نیست که گوگل به میزبان و هاست وب‏سایت‏های اینترنتی تبدیل می‌‏شود، بلکه به این معنا است که فقط نام دامنه آنها را ثبت خواهد کرد. اما این احتمال وجود دارد که گوگل میزبانی وب‏سایت‏هایی را که از خدمات ذخیرش ابری گوگل درایو استفاده می‏‌کنند، برعهده بگیرد.
 
شرکت گوکل پیش از این کار ثبت نام دامنه‌‏های خود را انجام می‏‌داد، اما این اولین بار است که این شرکت این کار را برای شرکت‏‌های دیگر نیز انجام می‏‌دهد. یکی از تیم‏‌های تخصصی گوگل که در زمینه خدمات کسب و کار فعال است در گوگل‏‌پلاس اعلام کرده است ۵۵ درصد از کسب و کارهای کوچک هنوز برای خود هیچ وب‏سایتی ندارند. گوگل امیدوار است به این کسب و کارها کمک کند تا وب‏سایت خود را ثبت کنند.
 
بر اساس این گزارش، این خدمات در حال حاضر به صورت آزمایشی و محدود عرضه شده است. احتمال می‌‏رود گوگل در کنفرانس توسعه‏‌دهندگان نرم‌‏افزاری خود (I/O) که در همین هفته آغاز خواهد شد، اطلاعات بیشتری در این مورد منتشر کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.