فناوری اطلاعات

June 25, 2014
8:07 چهارشنبه، 4ام تیرماه 1393
کد خبر: 62947

IBM برای تویوتا پلت‏فرم توسعه نرم‌‏افزاری می‏‌سازد

دو شرکت آی‏‌بی‏‌ام و تویوتا قصد دارند با همکاری یکدیگر پلت‏فرم ویژه‌‏ای را برای توسعه نرم‌‏افزارهای قابل استفاده در خودروها طراحی کنند.
 
به گزارش وب‏سایت zdnet، شرکت آی‏‌بی‏‌ام قصد دارد با همکاری تویوتا پلت‏فرم ویژه‌‏ای طراحی کند که زمینه را برای توسعه خدمات تله‌‏ماتیک برای خودروها سهولت می‏‌بخشد. تله ماتیک حوزه‏ای بین رشته‏ای است که در آن فناوری‏های مختلفی مثل ارتباطات راه دور، علوم رایانه‏ای، فناوری‏های خودرو، حمل و نقل جاده‏ای و مهندسی برق با هم ترکیب می‏شوند. این همکاری شرکت آی‏بی‏ام را وارد میدان رقابت با سایر شرکت‏‏‌های آی‌تی می‏‌کند که در در صنعت خودروسازی فعالیت می‌‏کنند.
 
شرکت گوگل هم‏‌اکنون ائتلافی با نام ائتلاف آزاد خودروسازان (OAA) را تشکیل داده است که در آن گروهی از شرکت‌‏های فعال در صنعت خودروسازی و آی‌تی می‏‌کوشند سیستم عامل اندروید را وارد محصولات خودرویی کنند. شرکت اپل نیز تلاش می‏‌کند جای پای خود در بازار فناوری‏‌های سرگرمی قابل استفاده در خودروها را مستحکم کند. شرکت بلک‏بری نیز پلت‏فرمی با نام QNX را برای خودروها عرضه کرده است و مایکروسافت نیز با همکاری شرکت فورد بر روی سیستمی با نام سینک (Sync) کار می‏‌کند که قرار است در خودروها مورد استفاده قرار گیرد.
شرکت آی‏‌بی‏‌ام نیز قرار است به تویوتا در زمینه طراحی سیستم‌‏ها و اپ‏لیکیشن‌های تحت معماری خودروهای باز این شرکت کمک کند. تویوتا هم‌‏اکنون دارای یک بسته نرم‌‏افزاری ویژه با نام انتون (Entune) است که از آن در محصولاتش استفاده می‌‏کند.
پلت‏فرمی که آی‏‌بی‏‌ام برای تویوتا طراحی می‏‌کند دارای یک کیت توسعه نرم‏‌افزاری ویژه است. این شرکت می‏‌کوشد با عرضه یک پلت‏فرم تک نرم‌‏افزاره فرایند طراحی نرم‌‏افزارهای مورد نظر را افزایش دهد. این پلت‏فرم دارای یک امولاتور ویژه است که کار آزمایش و تست نرم‌‏افزارهای طراحی شده را سهولت می‏‌بخشد. هسته اصلی این پلت‏فرم نیز میان‌‏افزار ویژه‏‌ای است که آی‌بی‌ام آن را Lotus Expeditor نامیده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.