تبلت

تلفن همراه

June 27, 2014
8:10 جمعه، 6ام تیرماه 1393
کد خبر: 62973

چند مقایسه از چند تبلت هوشمند بازار

تبلت‌ها امروزه به یک ابزار مهم در زندگی روزمره تبدیل شده‌اند. سادگی در ارتباط با وب و استفاده از اپلیکیشن‌ها، دیدن راحت فیلم، بازی و خواندن کتاب از جمله مهم‌ترین کاربردهای تبلت‌ها هستند. وظایفی که پیش از این کامپیوترها آن را انجام می‌دادند حالا با سادگی و راحتی بیشتر توسط تبلت‌ها انجام می‌شود. 



تبلت‌ها که حالا در انواع و سایزهای مختلف در دسترس قرار گرفته‌اند سهم بازار نسبتا بالایی را از کامپیوترهای دسک‌تاپ یا رومیزی از آن خود کرده‌اند، هر چند از سوی دیگر بخشی از سهم خود را به فبلت‌ها واگذار کرده‌اند که با اندازه کوچک‌تر از تبلت‌ها نسبتا همان کارآیی را دارند. 

در اینجا نگاهی داریم به چند تبلت نسبتا جدید در بازار و مشخصات آنها را با هم بررسی می‌کنیم.‌



Sony Xperia Z2 Tablet: این تبلت یکی از بهترین‌های بازار و از نسل دوم سری تبلت‌های Z شرکت سونی است. به گزارش «ایسنا» این تبلت با برخورداری از یکی از قوی‌ترین پردازنده‌های طراحی شده برای دستگاه‌های موبایل، یعنی یک تراشه چهار هسته‌ای با قدرت پردازش 3/2 گیگاهرتز سرعت قابل توجهی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد که برای بسیاری از فعالیت‌ها از جمله پردازش‌های سریع مانند بازی‌های کامپیوتری کاملا مناسب است.  این تبلت ۴۳۶ گرم وزن دارد که در مقایسه با برخی تبلت‌های موجود در بازار نسبتا وزن سنگینی است اما در عین حال طراحی آن به گونه‌ای است که به راحتی در دست قرار می‌گیرد و لمس و کار کردن با آن راحت است. سرعت پردازش بالا و همچنین مقاوم بودن در برابر رطوبت و گرد و خاک از مهم‌ترین ویژگی‌های این تبلت است. 

می‌توانید این تبلت را تا عمق یک متر و ۳۰ سانتیمتری در آب فرو ببرید هر چند همانند سایر محصولات عملا صفحه نمایش آن در زیر آب کارآیی ندارد و نمی‌توان با لمس صفحه نمایش با آن کار کرد.



picSamsung Galaxy Tab 4.0 LTE: سری Galaxy Tab شرکت سامسونگ در بین تبلت‌های این شرکت از شهرت نسبتا بالایی برخوردار است. البته نباید چندان در این مورد هیجان‌زده شد چراکه با دیدن رم 5/1 گیگابایتی دستگاه متوجه می‌شوید سامسونگ در نسل قبلی تکنولوژی باقی مانده است.

این محصول 276 گرمی نسبت به امکاناتی که به کاربران ارائه می‌دهد سبک طراحی شده است. صفحه نمایش این تبلت کیفیت رنگ و وضوح بالایی را در اختیار کاربرانش می‌گذارد.

کاربر می‌تواند حافظه این دستگاه را با استفاده از کارت حافظه خارجی تا 64 گیگابایت افزایش دهد. با توجه به سرعت پردازنده 2/1 گیگاهرتزی طبیعتا نمی‌توان از این تبلت پردازش سریعی را به خصوص در زمینه برخی بازی‌ها و اپلیکیشن‌هایی که نیاز به پردازش بالا دارند انتظار داشت. همچون Z2 این تبلت هم به اندروید 4/4 یا کیت کت مجهز است که آخرین نسخه از سیستم عامل اندروید به شمار می‌رود.



Huawei MediaPad 10 Link+: این دستگاه در سال 2014 روانه بازار خواهد شد و با وزن ۶۴۰ گرم یک تبلت نسبتا سنگین به شمار می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌آید. با کیفیت صفحه نمایش متوسط قیمت این دستگاه نیز در حد معقولی در نظر گرفته شده است. شرکت هواوی در درون این دستگاه یک پردازنده چهار هسته‌ای 6/1 گیگاهرتزی تعبیه کرده که در کنار رم یک گیگابایتی‌اش عملکرد مطلوبی را از خود به نمایش می‌گذارد.



MediaPad 10 Link+ از لحاظ نرم‌افزاری به نسخه جدید اندروید موسوم به کیت‌کت مجهز است.

Asus Memo Pad 8: شاید بتوان گفت این محصول 350 گرمی در مقایسه با امکاناتی که به کاربرانش ارائه می‌دهد یکی از متوسط‌های بازار به حساب می‌آید.

صفحه نمایش این تبلت نسبت به مدل‌های قبلی کیفیت پایین‌تری دارد. همراه شدن رم یک گیگابایتی با یک پردازنده 6/1 گیگاهرتزی چهار هسته‌ای چندان جدید به نظر نمی‌رسد اما می‌تواند نیازهای یک کاربری متوسط را پوشش دهد.

این تبلت در دو نسخه 16 و 32 گیگابایتی به بازار عرضه شده که کاربر می‌تواند این حجم را با استفاده از یک حافظه خارجی تا 64 گیگابایت افزایش دهد.  بر خلاف تبلت‌های قبلی این تبلت از نسخه قبلی اندروید یعنی ۴.۲.۲ یا جیلی بین بهره می‌برد.



Nexus 7: به جرات می‌توان گفت تبلت جدید شرکت گوگل یکی از بهترین‌ها به حساب می‌آید. Nexus 7 برگ برنده‌ای را در آستین خود جای داده که کمتر شرکتی از این ویژگی بهره می‌برد. پشتیبانی نرم‌افزاری و ارائه آپدیت‌های پی در پی اندروید بزرگ‌ترین ویژگی مثبت این تبلت محسوب می‌شود.

در حال حاضر Nexus 7 از آخرین نسخه اندروید موسوم به کیت‌کت بهره می‌برد. کیفیت صفحه نمایش آن به نسبت قیمت آن مناسب است. 

به نظر می‌رسد شرکت گوگل سعی کرده در طراحی این مدل سادگی و راحتی را مورد توجه قرار دهد که  وزن 290 گرمی Nexus 7 شاهدی بر این مدعاست.

این محصول به یک پردازنده چهار هسته‌ای 5/1 گیگاهرتزی و یک رم 2 گیگابایتی مجهز شده است. باید در رابطه با این تبلت به این نکته اشاره کرد که تنها در دو مدل 16 و 32 گیگابایتی روانه بازار شده و قابلیت افزایش حافظه به وسیله کارت حافظه خارجی را ندارد.



LG G Pad  3/8: بسیاری از مردم فکر می‌کنند برند LG مانند گذشته کیفیت بالایی ندارد، اما این شرکت چند سالی است که رویه تغییر را در پیش گرفته و هر روز بهتر می‌شود.

در حال حاضر می‌توان یکی از تبلت‌های نسبتا خوب LG را

G Pad 3/8 محسوب کرد. این تبلت که در سال 2013 روانه بازار شده صفحه‌نمایشی 21 سانتی‌متری دارد و کیفیت آن نسبتا مطلوب است.

هنگامی که G Pad  3/8 را در دست می‌گیرید، وزن 338 گرمی آن چندان سنگین به نظر نمی‌رسد. این محصول مجهز به یک پردازنده 7/1 گیگاهرتزی چهارهسته‌ای و یک رم 2 گیگابایتی است. کاربر می‌تواند با استفاده از حافظه خارجی، حجم دستگاه خود را به 64 گیگابایت افزایش دهد. از لحاظ نرم‌افزاری

G Pad  3/8 به جدیدترین سیستم عامل اندروید یعنی کیت کت به‌روزرسانی شده است.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.