اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

June 27, 2014
15:52 جمعه، 6ام تیرماه 1393
کد خبر: 62982

پدر وب به ایران می‌آید

سر وینتون سرف که از او با عنوان پدر اینترنت یاد می شود، برای حضور در اجلاس بین المللی Persian ICT Week به ایران می آید.
 
به گزارش آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، در نخستین هفته فناوری پارسی زبانان یا Persian ICT Week اجلاسی دو روزه با همین نام و با موضوع کلی "اینترنت، پیشران توسعه اقتصادی" برپا می شود. این اجلاس که 8 و 9 شهریور ماه امسال در محل سالن اجلاس سران تهران و با حضور نمایندگان و وزرای کشورهای منطقه و مقامات دولتی، خصوصی کشورمان برگزار می شود، گامی است در جهت گسترش حضور و تاثیرگذاری خط و زبان فارسی در اینترنت و بر این اساس، جلسات تخصصی متعددی در رابطه با موضوعات مختلف مرتبط با اینترنت با حضور کارشناسان و صاحبنظرانی از ایران و جهان از تمامی حوزه های ذی نفع برپا خواهد شد.
 
سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور با همکاری اتحادیه فناوری اطلاعات و ارتباطات عرب (اجمع) این اجلاس را مدیریت و اجرا می کند. 
 
علاوه بر وینت سرف، فادی شهاده (Fadi Chehade)  مدیرعامل آیکان یا شرکت اینترنتی برای نام‌ها و شماره‌های واگذار شده نیز در Persian ICT Week حضور و سخنرانی خواهد داشت.
 
در هفته فناوری پارسی زبانان علاوه بر اجلاس بین المللی به همین نام، نخستین اجلاس مجمع راهبری اینترنت پارسی زبانان و نخستین برنامه چالش فناورانه (Innovation Challenge)  نیز برپا می شود.
چالش فناورانه، رقابتی است که در آن صاحبان ایده های جذاب در زمبنه فناوری اطلاعات و  ارتباطات، به ارایه ایده خود خواهند پرداخت و در نهایت، به انتخاب و هزینه برگزارکنندگان، از ایده های برتر، حمایت مالی خواهد شد.
 
نمایشگاه تخصصی فناوری اطلاعات و ارتباطات نیز رویداد دیگری است که در هفته فناوری پارسی زبانان و در محل سالن اجلاس سران برپا می شود.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.