تلفن همراه

سیستم‌عامل و نرم‌افزار

گوشی

June 28, 2014
8:01 شنبه، 7ام تیرماه 1393
کد خبر: 62995

گوگل ابزار توسعه نرم‏‌افزاری جدیدی عرضه می‌‏کند: آندروید استودیو

شرکت گوگل ابزار توسعه نرم‌‏افزاری جدیدی را که اندروید استودیو (Android Studio)  نام دارد، به صورت آزمایشی عرضه کرده است.
 
به گزارش وب‏سایت computerworld، شرکت گوگل نسخه آزمایشی ابزار توسعه نرم‏‌افزاری اندروید استودیو را برای دانلود عرضه کرده است. توسعه‏‌دهندگان نرم‌‏افزار به کمک این ابزار می‏‌توانند اپ‏لیکیشن‌ها و نرم‏افزارهای سازگار با ساعت‌‏های هوشمند و تلویزیون‏‌های اندرویدی را طراحی کنند. گوگل در کنفرانس توسعه نرم‏‌افزاری خود این خبر را منتشر کرده است.
شرکت گوگل در این کنفرانس از عرضه محصولات جدید دیگری مثل نسخه جدید سیستم عامل اندروید و کیت توسعه نرم‏‌افزاری (SDK) آن خبر داده است. نسخه آزمایشی اندروید استودیو نیز که در این کنفرانس از آن رونمایی شده است در واقع یک محیط توسعه یکپارچه (IDE) است که تحت فناوری IntelliJ است. هم‏‌اکنون برخی توسعه‏‌دهندگان نرم‌‏افزارهای اندروید از فناوری محیط توسعه یکپارچه Eclipse استفاده می‌‏کنند. هدف گوگل از عرضه این ابزار جدید نیز تسهیل کار توسعه‌‏دهندگان نرم‌‏افزار در این حوزه است.
 
نسخه عرضه شده از اندروید استودیو در حال حاضر از ابزارهای اندرویدی مختلفی پشتیبانی می‏‌کنند. این ابزار دارای دو ویرایشگر به نام‏های ویر (Wear) و اندروید تی وی (TV) است که اولی برای توسعه نرم‏‌افزارهای سازگار با فناوری‏‌های پوشیدنی و دومی برای طراحی برنامه‏‌های قابل نصب بر روی تلویزیون‏‌های هوشمند اندرویدی قابل استفاده است. یکی از نقطه ضعف‌‏های نسخه کنونی اندروید استودیو این است که از کیت توسعه بومی (NDK) اندروید پشتیبانی نمی‌‏کند. این کیت به توسعه‌‏دهندگان اجازه می‌‏دهد از زبان‏‌های برنامه‌‏نویسی مثل C و ++C برای طراحی برنامه‌‏های مورد نظر خود استفاده کنند. گوگل اعلام کرده است بزودی این قابلیت را به اندروید استودیو خواهد افزود.
بر اساس این گزارش، گوگل اعلام کرده است کار توسعه ابزار اندروید استودیو پیشرفت زیادی داشته است و هم‏اکنون در مسیری حرکت می‏کنیم که به عرضه نسخه کامل آن منتهی خواهد شد. با این همه، هنوز زمان دقیق عرضه نسخه کامل این ابزار مشخص نشده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.