اپراتورها

تلفن همراه

رگولاتوری

June 29, 2014
8:00 یکشنبه، 8ام تیرماه 1393
کد خبر: 63015

مکالمه با سیم‌کارت‌های دائمی و اعتباری ایرانسل چنددرصد ارزان‌تر از مکالمه با سیم‌کارت های دائمی و اعتباری همراه اول است؟

تغییر تعرفه‌های ارتباطی و مکالماتی اپراتورهای ارتباطی موجب شده تا اختلاف هزینه‌ای در برخی موارد برای مشترکان اعتباری و دائمی اپراتورها قابل توجه باشد پس در این میان خدمات کدام اپراتور مقرون به صرفه‌تر است؟
ایرانسل در طبقه‌بندی تعرفه‌ای میان اپراتورها، سرآمد سایرین است زیرا مجموع تعرفه‌های سیم‌کارت‌های دائمی و اعتباری‌اش به بازار رقابتی نزدیک‌تر است.
تغییر تعرفه مکالمات اپراتورهای تلفن همراه که در پی مجوز کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات از سه ماه گذشته شروع شد، موجب گردید تا تعرفه‌های متنوعی در شرکت‌های مختلف ارتباطی وضع شود.
سال گذشته نیز هم‌زمان با چنین روزهایی مجوز افزایش تعرفه‌ به اپراتورها داده شد اما وزیر ارتباطات دولت یازدهم فشار ناشی از این افزایش‌ بر دوش مردم را سخت دانست و جلوی انجام این کار را گرفت تا اینکه سرانجام در دولت خویش این مجوز را صادر کرد.
 
بر این اساس اپراتور اول ارتباطی که برند همراه اول را یدک می‌کشد از اردیبهشت ماه سالجاری و با فلت‌‌سازی (حذف هزینه‌های جابه‌جایی) شبکه خود، تعرفه‌های جدیدی را اتخاذ کرد که طبق گفته مدیر عامل آن نهایتا شش درصد موجب افزایش در هزینه‌های مکالماتی مشترکان دائمی می‌شود.
اما در همین حین اپراتور دوم ارتباطی با نام ایرانسل، تعرفه‌های مشترکان دائمی خود را کاهش چشم‌گیر و قابل توجهی داد.
 
اپراتور سوم هم که البته شاید در بازار رقابتی و در مقابل همراه اول و ایرانسل حرف چندانی برای گفتن نداشته باشد اما در مقابل تغییر رویه این دو اپراتور، روال کاهش تعرفه‌ها را در پیش گرفت.
این اپراتور نرخ هر دقیقه مکالمه درون شبکه‌ای سیم‌کارت‌های دائمی خود را همچون ایرانسل 499 ریال قرار داد در حالیکه نرخ هر دقیقه مکالمه برای مشترکان این رده همراه اول 570ریال است.
 
ایرانسل در طبقه‌بندی تعرفه‌ای میان اپراتورها، سرآمد سایرین است زیرا مجموع تعرفه‌های سیم‌کارت‌های دائمی و اعتباری‌اش به بازار رقابتی نزدیک‌تر است.
مکالمه درون شبکه‌ای ایرانسلی‌های اعتباری نیز 620 و برون شبکه 852 ریال است.
این نرخ برای همراه اول نیز به ترتیب مکالمات درون و برون شبکه‌ای 670 و 937 ریال است.
 
با مقایسه‌ای بین تعرفه‌ اپراتورهای اول و دوم (تعرفه‌های جدید از اول تیرماه اعمال شد) می‌توانیم به نتیجه جدول زیر برسیم:
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.