امنیت

فناوری اطلاعات

June 29, 2014
10:36 یکشنبه، 8ام تیرماه 1393
کد خبر: 63027

وعده بهره برداری از 5 محصول امنیتی سایبر تا پایان سال

رئیس سازمان پدافند غیرعامل از عملیاتی شدن 5 محصول امنیتی بومی شامل سوئیچ، مسیریاب (روتر) ، موتور جستجو، ضدبدافزار بومی و مرکز عملیات امنیت شبکه (SOC ) خبر داد و گفت: تا پایان سال این محصولات در تاسیسات اصلی و حساس کشور به کار گرفته می شوند.

سردار غلامرضا جلالی در گفتگو با مهر، حمایت از تولید زیرساختهای اساسی فضای سایبر کشور را از جمله برنامه های سازمان پدافند غیرعامل برشمرد و گفت: طی چند ماه اخیر 36 محصول امنیتی ساخت داخل گواهی تائیدیه کارکردی و امنیتی از سازمان پدافند غیرعامل دریافت کردند.
 
وی با بیان اینکه یکی از این محصولات، اسکادای بومی است، افزود: هم اکنون سیستم اسکادای بومی که کنترل و هدایت شبکه های اصلی و حساس کشور را برعهده دارد در 5 حوزه نصب شده و مورد استفاده قرار گرفته است.
 
سردار جلالی با اظهار امیدواری از اینکه این محصول به عنوان نسخه اول رشد کیفی و نهایی داشته باشد گفت: اسکادای بومی هم اکنون در حوزه های زیرساختی گاز و برق کشور نصب شده و برای سایر سیستم های اصلی نیز به زودی ارتقا می یابد.
 
رئیس سازمان پدافند غیرعامل گفت: تولید محصولاتی مانند سوئیچ بومی، روتر بومی، موتور جستجوی بومی و ضدبدافزار بومی نیز در دستور کار قرار دارند که تا پایان سال به محصول نهایی تبدیل خواهند شد.
 
وی با بیان اینکه تولید مرکز عملیات امنیت شبکه (SOC ) نیز در دستور کار قرار گرفته است ادامه داد: تاکنون 3 نسخه از این محصول تولید شده و در حال تست است که پس از رفع ضعفها و اشکالات، قابل استفاده در زیرساختهای اصلی کشور خواهد بود.
 
رئیس سازمان پدافند غیرعامل با تاکید براینکه این سازمان، امور اجرایی را بر اساس پروژه های مدنظر و شاخص های مورد مطالبه واگذار می کند ادامه داد: محصولات بومی که از مرحله طراحی تا اجرا در داخل کشور تولید شود و منبع اولیه آن نیز در اختیار خودمان باشد مورد حمایت سازمان پدافند غیرعامل قرار می گیرد.
 
وی گفت: برای مثال اسکادای ملی توسط 3 شرکت دانش بنیان که به معنای واقعی این محصول را تولید کرده بودند در قالب یک کنسرسیوم ملی و با افزودن بخش امنیتی، به اجرا درآمد که هم اکنون نیز این محصول کاملا بومی، در بخش کنترل و هدایت شبکه خط لوله اتیلن غرب به کار گرفته شده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.