اپراتورها

تلفن همراه

رگولاتوری

June 30, 2014
9:12 دوشنبه، 9ام تیرماه 1393
کد خبر: 63052

رگولاتوری: همراه اول می‌توانست تعرفه کمتری را انتخاب کند؛ مشترکین با در نظرگرفتن تعرفه از خدمات اپراتورها استفاده کنند

معاون نظارت و اعمال مقررات رگولاتوری اعلام کرد: کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، تعرفه پایه یک دقیقه مکالمه درون شبکه‌ای تلفن همراه برای سیم‌کارت‌های دائمی را ۴۹۹ ریال و سقف آن را ۵۹۹ ریال تعیین کرده و اپراتورهای تلفن همراه می‌توانستند تعرفه خود را در بازه عددی ۴۹۹ و ۵۹۹ ریال تعیین کنند.
 
به گزارش روابط عمومی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی حسن رضوانی افزود: بر همین اساس  اپراتور ایرانسل، تعرفه مکالمات سیار به سیار درون شبکه‌ای را تغییر نداده و با قیمت پایه ۴۹۹ ریال این خدمات را ارائه می‌دهد و در بخش سیار به سیار برون شبکه‌ای و سیار به تلفن ثابت نیز تعرفه را از ۶۲۵ ریال به ۴۹۹ ریال کاهش داده است.
 
وی با اشاره به اینکه با توجه به شرایط بازار و الزامات شرایط رقابتی این انتظار وجود داشت که اپراتورها تعرفه متعادلتری را انتخاب کنند، گفت: اپراتور همراه اول نیز می‌توانست در محدوده تعرفه پایه و سقف که در مصوبه ۱۸۴ پیش‌بینی شده بود تعرفه پایه و یا کمتر از ۵۷۰ ریال فعلی را انتخاب کند، اما براساس تصمیم هیات مدیره، شرکت مخابرات ایران تعرفه ۵۷۰ ریال را برای ارائه خدمات تلفن همراه تعیین کرد.
 
رضوانی در تشریح مصوبه ۱۸۴ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات عنوان کرد: کمیسیون به منظور یکنواخت‌سازی تعرفه‌های تلفن‌همراه، برقراری عدالت تعرفه‌ای با حذف منطقه‌های (زون‌های) بین‌شهری و تعیین آبونمان به صورت پلکانی، فراهم‌کردن امکان تعریف بسته‌های تعرفه‌ای مختلف توسط اپراتور، نظارت‌پذیری بهتر و پایه‌گذاری نظام تعرفه‌ای علمی، تغییر تعرفه‌ها را تصویب کرد.
 
​معاون نظارت و اعمال مقررات رگولاتوری تاکید کرد: در شرایط رقابتی مشترکین تلفن همراه با در نظر گرفتن تعرفه‌ها می‌توانند از خدمات هر یک از اپراتورهای تلفن همراه استفاده کنند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.