اینترنت و شبکه

جام جهانی محبوب‌ترین اتفاق در تاریخ فعالیت فیس‌بوک لقب گرفت

شرکت فیس‌بوک با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که جام جهانی فوتبال 2014 برزیل مردمی‌ترین و پرمخاطب‌ترین اتفاق در تاریخ فعالیت‌های این شبکه اجتماعی بوده است.
 
 
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، شبکه اجتماعی فیس‌بوک بین روزهای 12 تا 29 ژوئن 2014 بیش از یک میلیارد تعامل کاربری را به ثبت رساند که این ارتباطات را 220 میلیون کاربر با یکدیگر برقرار کردند. شرکت فیس‌بوک از انتشار هرگونه مطلب، کامنت و تاییده کاربران در قالب رضایت برای مطالبی که پیرامون جام جهانی منتشر شد به عنوان تعامل یاد کرد.
 
این رکورد یک روز پس از افتتاحیه جام جهانی فوتبال 2014 به ثبت رسید و طی آن در روزه 13 ژوئیه برای نخستین بار در تاریخ فعالیت‌های فیس‌بوک این شرکت یک میلیارد تعامل دوسویه بین مشترکان خود را پیرامون یک اتفاق واحد تجربه کرد.
 
جام جهانی فوتبال یکی از بزرگترین مسابقات ورزشی در سراسر جهان محسوب می‌شود و هر چهار سال یکبار اتفاق می‌افتد. در این اتفاق تیم‌های فوتبال از سراسر جهان با یکدیگر به رقابت می‌پردازند تا در نهایت یک تیم به عنوان برنده برگزیده شود.
 
در سال 2010 میلادی اسپانیا به عنوان تیم برتر جام جهانی فوتبال برگزیده شد و امسال که این مسابقات در کشور برزیل برگزار می‌شود، تیم‌ها با یکدیگر در حال رقابت هستند.
 
گفته می‌شود که هفته گذشته در جریان برگزاری مسابقه فوتبال میان دو تیم برزیل و شیلی در جریان بازی‌های جام جهانی بیش از 31 میلیون کاربر در سراسر جهان 75 میلیون مطلب در مورد این مسابقه منتشر کردند.
پیش از این در تاریخ 12 ژوئن 2014 در روز افتتاحیه این بازی‌ها 58 میلیون کاربر جهانی 140 مطلب روی فیس‌بوک منتشر کردند که این رکورد نیز در نوع خود قابل ملاحظه بود.
 

​​