تلفن همراه

سیستم‌عامل و نرم‌افزار

فناوری

July 2, 2014
3:54 چهارشنبه، 11ام تیرماه 1393
کد خبر: 63106

اوراکل طراحی نرم‌افزارهایِ همراه را برای کسب و کارها آسان‌تر می‌کند

شرکت اوراکل محصول جدیدی عرضه کرده است و امیدوار است توسعه‌دهندگان نرم‌افزار به کمک آن بتوانند نرم‌افزارهای همراه مورد نیاز کسب و کارها را با سهولت بیشتری طراحی کنند. 
 
به گزارش وب‌سایت pcworld، شرکت اوراکل محصول جدیدی به نام MAF عرضه کرده است که چارچوبی برای توسعه نرم‌افزارهای همراه است. اوراکل امیدوار است توسعه‌دهندگان نرم‌افزار به کمک این چارچوب بتوانند نرم‌افزارهای مورد نیاز کسب و کارها را که با پلت‌فرم‌ها و ابزارهای مختلف سازگار باشد، طراحی کنند. افزایش استفاده از تبلت و گوشی‌های هوشمند از سوی کارکنان کسب و کارها شرکت‌های عرضه‌کننده نرم‌افزار را واداشته است بر روی عرضه نرم‌افزارهای همراه مورد نیاز کسب و کارها بیشتر تمرکز کنند. محصول جدید اوراکل نیز که در واقع نسخه به‌روز شده یکی از بسته‌های همراه این شرکت است، در همین راستا عرضه شده است. 
 
بر اساس این گزارش، راهکار جدید اوراکل به توسعه‌دهندگان نرم‌افزار اجازه می‌دهد از پلت‌فرم‌های مختلف اوراکل مثل JDeveloper IDE (محیط توسعه یکپارچه) و بسته کسب و کارهای اکلیپس (Eclipse) برای طراحی اپلیکیشن‌های مورد نظر خود استفاده کنند. توسعه‌دهندگان نرم‌افزار به کمک این محصول قادر خواهند بود از میان زبان‌های برنامه‌نویسی مختلفی مثل جاوا، جاوا اسکریپت و HTML5 یکی را فعالیت‌های خود انتخاب کنند. این چهارچوب در حال حاضر دارای بیش از ۸۰ جزء آماده برای رابط‌های کاربری است و از افزونه‌های آپاچی کورداوا (Apache Cordova) نیز پشتیبانی می‌کند. آپاچی که با سیستم‌های عامل مختلف سازگار است دارای مجموعه‌ای از رابط‌های کاربری برای ابزارهای مختلف است که توسعه‌دهندگان نرم‌افزار به کمک آن می‌توانند ابزارهای مختلفی مثل دوربین و شتاب‌سنج را برنامه‌های مورد نظر خود سازگار کنند. 
اوراکل این محصول را با یکی از راهکارهای امنیتی خود که بسته امنیتی همراه نام دارد یکپارچه کرده است تا نگرانی‌های توسعه‌دهندگان و کسب و کارها در زمینه آسیب‌های امنیتی نرم‌افزارهای همراه را مرتفع کند. 
گفتنی است این دومین بار در هفته جاری است که اوراکل راهکارهای همراه خود را به‌روز می‌کند. این شرکت چند روز پیش نیز راهکار جدیدی با نام SOA Suite 12c عرضه کرد که یکپارچه‌سازی اپلیکیشن‌های همراه با سایر نرم‌افزارها را سهولت می‌بخشد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.